Saturday, January 25, 2014

Starting of 2014...

Assalamualaikum semuaaaa...

Okey, kalau sebelum ni ak ada cakap yang tok wan ak xberapa sihat, tapi hari ni ak nk bgtau yg Allah lebih sayangkan tokwan ak dan yang paling senang nk melepaskannya bila Allah menjemputnya pada hari yg sgt mulia iaitu di penghulu segala hri, Jumaat (10 Januari 2014). Arwah pergi bila semua cucunya ada kt sisi dan anak-anaknya pun semua ad. ok, adik beradik ayah ak ad 3 org je. Nsb baik semua ad dekat2.. Bila ak tolong org yg bertanggungjawab menguruskan jenazah, ak terfikir sejauh mana kelak ak mampu menguruskan ibu bapa ak kelak dan bagaimana ak diuruskan jugak kelak. Apa yg mampu dibekalkan adalah amalan dan doa dari anak-anak yg soleh. Sebanyak mana pun duit dan harta yg ada, ianya bukan jaminan kedudukan kita kelak selepas kita mati.Sedekah Al-Fatihah utk arwah tokwan...

Al-Fatihah.


Sebenarnya dari ak menamatkan pengajian ak di IPG pd cuti lepas, ak xda istilah cuti lagi laa sampai ke hari terakhir kiteorg buat kenduri tahlil tuk arwah tokwan ak pd hari ke-7. Mmg betol2 penat jgk laa.. tp ak sempat rehat 2 hari kemudian pd 20hb, PPD call tuk bg twrn cikgu ganti kt SK Bukit Sawa pd keesokannya. So, dr ak pikir xda nk buat apa2, ak terima je lah even gajinyer under SPM... xpe, ak p sekolh pun dieorg still tanya sekolah mana sebelum ni... hahahha. bley je la..(perasan muda jeee).
Ak kena ngajar MT & BM tahun 1. tapi tambahan subjek pun ad. ak kena ajar Muzik n PSV tahun 1. korang agak r, apa yg ak bley buat lam kelas tu tuk subjek tu yer?? even 30min pun ak rasa lama bebenau.. tapi redho je lah. Ak akan bakal melalui hari2 yg lebih mencabar dr ni .



Alhamdulillah, surat keputusan dr SPP dah sampai dan Alhamdulillah jugak ak lulus. (^_^) .
For the next step still unknown.  Hanya Allah yg tahu apa yg tersurat dlm perjalanan hidup ak ni.

okey la, ak mampu mencoret setakat ni je.. sebab esok (ahad) ak kena p sekolah lagiiiiii... mcm balik pd rutin ak p praktikum ak dulu je... Rindu nk masuk kelas la plak dr pikir nk p sekolah.

love,
liyana

No comments:

Post a Comment