Sunday, November 30, 2014

If...

Assalamualaikum...
lama ak xberblogging kannn..
jap, cehhh.. ayat ni je selalu yg ak kuarkn bile nk mulakan blog....
mmg lme dh ak xmencoret kt sni...

byk benda yg ak nk ceritakan tp byk benda jgk yg perlu ak rahsiakan.
walau apapun yg berlaku , hidup mesti diteruskan juga. keje ttp keje dan rutin tetap rutin.

bagi aku;
apa yang aku genggam belum tentu pasti menjadi milikku.
Dan bila aku buka tak semestinya ianya tetap kosong.
Hanya aku yang perlu bijak memilih apa yg harus berada ditelapak tanganku.

Semoga semuanya berjalan dengan lancar dan dipermudahkan segala urusanku.

dh lama ak xposing gedik tu... ni gambor time majlis persaraan cg sklh ak... hehe

love,
liyana

Sunday, June 15, 2014

All about my convocation...

Assalamualaikum....
korang....!!
Kat sni ak nk tunjuk gambar konvo ak jer... hihi..
Orang lain pon post pasal gambor konvo ak pon nk post jugak tp bukan kt FB laa... kat sni jerrr.. hihi..
Ak punyer konvokesyen pada 10 Jun 2014 (Selasa). Bagi sidang kedua.. jenuh jugak nk nunggu sampai habis.. lapau n dahage xterkateeee.. Tapi nasib baik habis awal.
ok, malaih ak nk cakap pepanjang ye, nah sikit jer gambor sbb ak penat nk bergambor.. yg lebihnye adik ak aka wani n simah laa.. Mubin jd penyelit je.. hahaa.

The one that be the reason I be there!. Mak & ayah...


















OK. ni kete ak laa.. hahaha.. ak pon xtau knp besar sgt ak pkainye..


Thats all for today... hehehe..hbs je konvo ni, maksudnya cuti pon makin habis... After this, I need to back to Kulai... Works is works, family is family, friends is friend, but works also can be friends. Right???
So, TAHNIAH kpd semua graduan IPGM 2014...


love,
liyana

Thursday, May 29, 2014

SCHOOL HOLIDAYYYYY... (^_^)

Assalamualaikum...

Amboiiii, berhabuknye blog ak!!
Jap, bukan salah ak la xsempat nk hupdate ini belog!. hehehe.
Okay, ni ak nk update pasal ak lak.

Setelah hampir 2 bulan ak bergelar seorang guru baharu di SK LKTP Sungai Sayong, Kulaijaya, Johor Darul Takzim.

Tu, lokasinye di Felda Sungai Sayong. Tau tak??? tak tau p google sendiri. handphone korang2 kan da canggih manggih kan.. hehehe. Opss , jgn maraaaahhh..

Actually, dah hampir 2 bulan ak ditempatkan kt sna. pada 1 April 2014 berkuatkuasa penempatan ak kt sekolah tu tp pengesahan jwtnnye lmbt lagi.. hehehe. So far, everything going ok and I'm still learning how to adapt the situation. Mcm mana sekali pun, ak bwk diri ak sebagai aku laa sbb ak xpandai nk hipokrit ni. Tapi masih terbatas la. Berada di tempat baru, dan ak tau aku akan bekerja dgn org2 yg ak jumpa bg suatu tempoh yg agak lama. Jadi, mestilah semuanya kna pikirkan semula kalo nk berkata kan.

Setiap org akan ad perwatakan sendiri, pandai2 la ak biasakan dan terima. Dah namanya lumrah manusia..Dan kalo bercakap pasal tugas, dah sememangnya ak org baru, nak tak nak ak kna belajar jugak kan. Dan Allah tu Maha Adil, Dia xkan bg sesuatu yg luar kemampuan umat-Nya. Cuma ak berharap di kala ak sukar atau jatuh, masih ad yg akan menyokong ak dr belakang thats mean, seseorang yg boleh ak harapkan.

Dan sebelum kiteorg cuti sekolah ni, sekolah kiteorg ad Family Day kt Hotel Seri Malaysia di Mersing..Everything was going okayyyy.... tp yang xbest sbb ak xleh join p turun memukat... huhuhu. Besenye, ak akan trun kalo p mne2 ponnn.. waaa.. xbestnyeeee... sbb cg2 perempuan x p, yg lelakinye saje p. Aku ni mmg pantang kalo nk memancing ke memukat ke menyelam ke, mmg ak nk g jgk. huhuhu.. (>_<)

There are some picture of my school... peace !!

SELAMAT HARI GURU 2014!!!



 ni antara cg2 sklh ak.. hehe.. ini gambar2 , credit too Kak Lynn.. hehehe. 


So, 10 Jun 2014 nanti hari Konvokesyen IPG . Time tu sidang kiteorg.. ak pon xigt ad brapa sidang tp ak punyer sidang kedua. Semoga semuanya berjalan dgn lancar la... Xda org nk bg bunga ke nanti??? hahahahaha...

Saturday, January 25, 2014

Starting of 2014...

Assalamualaikum semuaaaa...

Okey, kalau sebelum ni ak ada cakap yang tok wan ak xberapa sihat, tapi hari ni ak nk bgtau yg Allah lebih sayangkan tokwan ak dan yang paling senang nk melepaskannya bila Allah menjemputnya pada hari yg sgt mulia iaitu di penghulu segala hri, Jumaat (10 Januari 2014). Arwah pergi bila semua cucunya ada kt sisi dan anak-anaknya pun semua ad. ok, adik beradik ayah ak ad 3 org je. Nsb baik semua ad dekat2.. Bila ak tolong org yg bertanggungjawab menguruskan jenazah, ak terfikir sejauh mana kelak ak mampu menguruskan ibu bapa ak kelak dan bagaimana ak diuruskan jugak kelak. Apa yg mampu dibekalkan adalah amalan dan doa dari anak-anak yg soleh. Sebanyak mana pun duit dan harta yg ada, ianya bukan jaminan kedudukan kita kelak selepas kita mati.Sedekah Al-Fatihah utk arwah tokwan...