Sunday, December 9, 2012

day by day

Ok..
Day by day..
It become so close to the end of this year..
And I need to start new sem for next year...

Everything quite change for me..
some of my schedule and some of my life.
why?
Because I'm the person that can be someone else or myself.
ok, korang pernah dengar x yg seseorang individu itu akan mempunyai beberapa identiti apabila berada dengan org2 di sekelilingnya?
contohnya?
bila korang berdepan dengan kawan2, boyfriend or girlfriend, ibu bapa or others..
kan???
Tapi ak xkata ak lah..
Aku cakap sbb ak tengok pelbagai jenis ragam org2 disekeliling ak ni.
Tapi ak ak pun termasuk jugak lah kot.. hahhaa.

Itu yang ak kata, kita hidup ni bukan hanya berada dalam dunia kita sendiri,
tapi kita hidup dengan org ramai.
Di mana fungsi mereka juga akan mempengaruhi pemikiran dan tingkah kita.
Bagaimana?
Okey, aku bagi contoh la.
'Seseorang yang ko jumpa tu jenis org yg baik hati dan suka menolong org lain. Tapi sayang, dia mempunyai sikap yang negatif seperti suka menyibuk hal org lain dan suka berfikiran negatif tanpa asal usul periksa. ' Jadi,  kita bila berdepan dengan org seperti ini sekaligus kita akan bersikap secara terbuka tapi jgn sesekali mudah terpengaruh dengan sikapnya. Kata org, kdg2 jgn terlalu menyekat pemikiran kita utk tidak menerima org lain sbb dlm sesuatu keburukan jgn disangka tiada kebaikan.
kan?
Cuma yg membezakan seseorang ialah cara seseorang itu berfikir, mempunyai keikhlasan, kejujuran, ketulusan, dan sebagainya lagi.. (*fikir la sendiri.. hikhik)


Tapi apa yang penting, masa sentiasa  bergerak. Jadi, kita juga akan bergerak mengikut arus masa tersebut dan sesekali menyesali apa yang pernah berlaku. Yg baik jadikan contoh dan yang buruk jadikan pengajaran supaya kita akan menjadi lebih baik pada masa akan datang. Kadang2 mmg sukar menelan pahit tapi itulah kenyataan yang menjadikan kita lebih matang. 

Jangan disangka yang masih kecil itu tidak matang dan jangan menjadikan usia itu pengukur kematangan seseorang.
Kerana, pengalaman boleh menjadikan seseorang yang cukup umur lagi boleh mempunyai pemikiran seperti org dewasa dan sebaliknya. Kan?
Sebab tu aku kata jgn menilai seseorang hanya pada fizikal dan umur saja.

hey, it is u!! hahhaha.. - Aatif

* dh lama ak x mencoret lam blog ak yg xseberapa ni.. isk2..

love,
liyana






Monday, December 3, 2012

A day at Johor Bahru..

Just a day???
Really a day??
owh, yeahhh...

well, actually we are going for Ieda's wedding on 2nd December 2012..
There are some of the pictures.






















Apa2 pun SELAMAT PENGANTIN BARU IEDA... Moga menjadi isteri yang solehah.. (^_^)
hehehe.. Jauh kiteorg dtg dari Terengganu..
kekekke..

Love,
liyana