Sunday, March 25, 2012

Behind of me....

Gelak tawa, senyum manis, dan kelihatan tenang dan dengan muka nerdnya...

Namun, siapa tahu apa yang ad disebalik hati aku ni...??
kadang2 ak lemah, kadang2 ak penat, dan kadang2 ak pun nk menangis sbb xtahan.
Sebab ak manusia yang masih punya perasaan.

Kerana tanggungjawab dan tugas , ak paksakan diri utk melangkah.
walaupun berat jangan mengeluh LIYANA!!!

bak kata kawan aku,
ak da masuk, da ssh nk kuar balik.
dan skrg ak da ad kt tgh2 titi, kalo nk patah balik da xguna..

So, skrg ak hanya mampu belajar dan terus belajar menerima apa pun yang akan berlaku..
just follow the flow.


There's always some truth behind 
'just kidding'.
knowledge behind
'i don't know'.
Emotion behind 
'i don't care'.
Pain behind 
'It's okay".


love,
liyana

Thursday, March 15, 2012

permudahkan lah..

Ya Allah,
beratnya tugas yang bakal ak pikul kelak..
walaupun ak belum menempuhinya sepenuhnya lagi, ak sudah takut utk berdepan dengan cabaran-Mu.

Ya Allah, berikan lah ak kekuatan agar ak dpt menjalankan tugasku dengan baik.
ikhlaskan lah hati dan lidahku utk menunaikan tanggungjawabku..
Aku bermohon padamu Ya Allah....


Sunday, March 4, 2012

Rindu itu...

Pagi yang sunyi,
tanpa kicauan burung di hutan konkrit ini,
tanpa kokokan ayam yang menandakan sudah pagi,
namun, 
bangunku pagi ini tanpa deringan detik elektronik,
sedarku tanpa dipaksa.



Pagi ini ak rasa satu rindu yang sgt berat.
Rindu utk membaca KALAM ALLAH.
Rindu utk sujud pada-Nya sebelum azan Subuh berkumandang.
Sesungguhnya dh lama ak xrasa perasaan tu.
Perasaan yang sgt tenang tika ak masih merangkak dlm membaca surah yang terdapat dlm kitab Al-Quran ini.
Ak xmenyesal walau sedetik pun utk setiap titis air mata yang ak alirkan tika ak membaca Al-Quran itu.


Betul kata kwn ak dulu, "kalo ko hayati Ayat2 dan fahami mksdnya sedikit demi sedikit, ko akan menangis. bukan sbb ko xfaham tapi kerana ayat2 Al-Quran boleh lembutkan dan boleh buat hati ko sayu!" 





Mungkin kerana ak terlalu rindukan kedua ibu bapa aku, keluarga ak, sanak saudara aku, kerana bebanan kerja, kerana terlalu banyak berfikir perkara yang melalaikan, ak terlalu rindu utk sujud pada-Nya. Setiap bacaan Kalam-Nya, menenangkan dan mendamaikan jiwa ak.




Betapa bersyukurnya ak kerana masih diberi peluang utk menemui sinaran pagi ciptaan-Nya pada hari ini. Mungkin jugak ak rasa masa utk ak bersenang agak semakin sempit kerana bebanan tugas jadi ak rasa hari ni ak bgn sbb ak ingin hargai masa yang ad utk merenungi fajar pagi ini.


p/s: kesimpulannya, pagi ni ak bgn awal jgk. dh lama ak xbgn seawal 5.30 pagi. hehehehe. Masih menghitung hari nk balik...tika rindu menyapa...(^_^) ..(ilham ni dtg time kepala tgh serabut dgn2 byk perkara..)



 love,
liyana








Thursday, March 1, 2012

Good Luck to Cik EJAN!!!

This entry post is special dedication to my cousin!! 
CONGRATULATION  to u to further ur study..even baru nk sambung degree!! hehee..
u will stay at PUNCAK ALAM, UiTM.. 
Tomorrow u will quite far form ur family k..hahhaa.. 
kalo free2, meh Melaka yer..hhehhee.. 
lagi satu, duk tmpt org, sila jaga diri, solat jgn tinggal, makan jaga, study kena fokus, jgn nk MENGGATAL lagi tau!!! hahha... 
ceh, nasihat mcm seorang kakak!! 
haha.. 
okey lah, say CONGRATE to ur friends too!!! 

ni dia my cousin (NOR IZAN)  yang tembam je ak tgk! hahaha


love, 
liyana