Tuesday, February 21, 2012

Tika itu..

Assalamualaikum semua!!! 
Lagi 2 minggu yana akan bercuti . (mid sem kot).
dan lagi beberapa minggu nk cuti , ak bakal menerima beberapa keping kad jemputan kahwin kawan2 aku..
TAHNIAH korang!!! 
selamat pengantin baru!! hehehe..


 tetiba kan, adik aku WANI tu ckp dia jeles sbb ramai kwn2 dia nk khwn da...lg teruk beberapa hari ni mak ckp dia ad terima undangan mjlis khwn kwn2 wani..hahahha... Adik ak nk khwn dulu ker..?? xkisah pun. sbb JODOH PERTEMUAN, HIDUP MATI seseorang ALLAH yang tentukan, bknnyer manusia. Manusia hanya merancang, dan xsiapa pun yg tahu apa yang akan berlaku akan dtg.



Namun, kadangkala, ak xberapa suka bila ad kwn sndiri akan mengadakan majlis yang bermakna utk nya, tapi xnk bgtau. Ok, sudah! Ad ak hairan!! hahahha..
Aku bkn nk marah sbb ap, at least bgtau sndiri kt aku.. ckp depan2 ak yg ko nk khwn ke tunang ke bersalin ke (erkkkk????). Ak paling xsuka bila ak dgr dr mulut org lain. Melainkan ko mmg xnk ajak aku! kan..?? hahahaha. Kalo korang mintak ak faham tuk knapa dan mengapa korang nk khwn ke ap ke, ok, xpa. Sbb ttg mslh peribadi korg ke mslh family korang ke, itu hak korang. Sbb, everyone will face their problem and they will solve it with their way. But at least because I'm ur friend, why u not tell me that u will have a big and meaning day to u??! because who r u, I'm really happy for u even u r not knowing that. Seriously..


Mungkin korang anggap ia perkara remeh temeh, tapi bg sesetengah insan yang sgt menghargai org disekelilingnya, ianya merupakan satu penghargaan buat mereka. Sbb, di saat korang akan menghadapi hari bahagia, korang masih igt kwn2 yang prnh bersama2 korang di suatu ketika dulu.Trust me, that is really meaningful moment to them! 


Okey, itu pasal tu. Then, apabila ak igtkan cuti yg bakal ak hadapi, makin kuat rasa takut ak ! Sebab???
Sebab aku akan berpraktikum utk pertama kalinya! 
Cuak kot!! bkn apa, ak takut tuk berdepan dgn murid2 , guru2 dan persekitaran sekolah yang sebenar. mungkin sebelum ni, ak menghadapinya dlm PBS sebelum ni.. tp itu hanyalah dr segi membiasakan diri dlm persekitaran sje..bknnyer ak masuk kelas dan mengajar mengikut RPH tu..huhuhuhu..
Ak hanya mencari restu ibu bapa ku dlm mencari keyakinan dan utk memecah tembok getar yg bakal ak hadapi.. 


*tetiba makin nk dekat cuti makin ak rasa xnk bercuti gara2 praktikum ni...* hahhaaha..

Sebenarnya kerja2 ak tersangat lah byk, tp ak xda mood lgsg nk buat ni... online je kejenye..!! isk2..
dh beberapa hari ak mcm rindukan mak ayah aku.. Really!! 

kdg2 kala kita akan punya rasa rindu yang teramat walaupun kita xtahu knapa.. 
Itu lah kata org, mulut kdg2 boleh menipu tp mata dan hati sukar utk menipu..


love, 
liyana

2 comments: