Sunday, December 9, 2012

day by day

Ok..
Day by day..
It become so close to the end of this year..
And I need to start new sem for next year...

Everything quite change for me..
some of my schedule and some of my life.
why?
Because I'm the person that can be someone else or myself.
ok, korang pernah dengar x yg seseorang individu itu akan mempunyai beberapa identiti apabila berada dengan org2 di sekelilingnya?
contohnya?
bila korang berdepan dengan kawan2, boyfriend or girlfriend, ibu bapa or others..
kan???
Tapi ak xkata ak lah..
Aku cakap sbb ak tengok pelbagai jenis ragam org2 disekeliling ak ni.
Tapi ak ak pun termasuk jugak lah kot.. hahhaa.

Itu yang ak kata, kita hidup ni bukan hanya berada dalam dunia kita sendiri,
tapi kita hidup dengan org ramai.
Di mana fungsi mereka juga akan mempengaruhi pemikiran dan tingkah kita.
Bagaimana?
Okey, aku bagi contoh la.
'Seseorang yang ko jumpa tu jenis org yg baik hati dan suka menolong org lain. Tapi sayang, dia mempunyai sikap yang negatif seperti suka menyibuk hal org lain dan suka berfikiran negatif tanpa asal usul periksa. ' Jadi,  kita bila berdepan dengan org seperti ini sekaligus kita akan bersikap secara terbuka tapi jgn sesekali mudah terpengaruh dengan sikapnya. Kata org, kdg2 jgn terlalu menyekat pemikiran kita utk tidak menerima org lain sbb dlm sesuatu keburukan jgn disangka tiada kebaikan.
kan?
Cuma yg membezakan seseorang ialah cara seseorang itu berfikir, mempunyai keikhlasan, kejujuran, ketulusan, dan sebagainya lagi.. (*fikir la sendiri.. hikhik)


Tapi apa yang penting, masa sentiasa  bergerak. Jadi, kita juga akan bergerak mengikut arus masa tersebut dan sesekali menyesali apa yang pernah berlaku. Yg baik jadikan contoh dan yang buruk jadikan pengajaran supaya kita akan menjadi lebih baik pada masa akan datang. Kadang2 mmg sukar menelan pahit tapi itulah kenyataan yang menjadikan kita lebih matang. 

Jangan disangka yang masih kecil itu tidak matang dan jangan menjadikan usia itu pengukur kematangan seseorang.
Kerana, pengalaman boleh menjadikan seseorang yang cukup umur lagi boleh mempunyai pemikiran seperti org dewasa dan sebaliknya. Kan?
Sebab tu aku kata jgn menilai seseorang hanya pada fizikal dan umur saja.

hey, it is u!! hahhaha.. - Aatif

* dh lama ak x mencoret lam blog ak yg xseberapa ni.. isk2..

love,
liyana






Monday, December 3, 2012

A day at Johor Bahru..

Just a day???
Really a day??
owh, yeahhh...

well, actually we are going for Ieda's wedding on 2nd December 2012..
There are some of the pictures.






















Apa2 pun SELAMAT PENGANTIN BARU IEDA... Moga menjadi isteri yang solehah.. (^_^)
hehehe.. Jauh kiteorg dtg dari Terengganu..
kekekke..

Love,
liyana

Thursday, November 29, 2012

Cuti ...

Cuti akhir tahun kembali lagiiiiiiiiii....
kadang2 ak heppy sbb xyah pikir pape tuk exam,
tp kadang2 ak xberapa nk heppy jugak bila ak xda ap nk dibuat..
seriusly.. bosan.
isk2...

ok, baru2 ni ak terjumpa dgn insan yg ak xtau nk kategorikan ap.
Ntah lah nk kata apa.
Dh besar panjang, tp xboleh nk berfikir dgn matang lagi.
Sbb, dia byk menggunakan perasaan dlm membuat keputusan atau pun membuat sesuatu perkara.
kesian....mulut dia pun setakat ni ak xpernah lagi kot keluar seperti nk berzikir ke, senyap sikit ke,
yg dia tau, bercakap pasal sesuatu yang mengaibkan org, menceritakan masalah org, menceritakan perihal org lain. padahal, perkara ini sepatutnya dielakkan supaya tidak akan ada ketidakpuashatian (ejaan ntah pape) atau wujudnya fitnah dikalangan kita.
Betul x???



Kita ni xkan pernah menjadi sempurna utk penuhi kehendak org.
Siapa kita, apa pun tingkah laku kita, asalkan ianya masih menurut Islam, kita xberhak utk mengkritik atau mengutuk mereka.
kita hanya boleh menegur atau menasihati mereka dgn cara paling berhemah, bukannya nk hentam keromo mengkritik atau bercakap dgn sembarangan tanpa melihat secara keseluruhannya.
kan??
sedangkan kita sendiri kalau dikritik dengan teruk tanpa membimbing atau menegur, kita akan merasa marah. Inikan pula bagi individu yg sememangnya memerlukan org lain membimbing atau memberi tunjuk ajar.



 p/s: kawan ak , Saadah akan berkahwin pada 2/12/2012.... hopefully majlis kau  akan berjalan dgn lancar nanti.. Insyaallah, maybe ak akan pergi ke majlis dia nanti.. (^_^)


love,
liyana

Sunday, October 14, 2012

TAHNIAH WANI...(^_^)

TAHNIAH!!!

Akhirnya, selesai jugak pengajian adik ak yg sorg ni.. tahniah  untuk adikku,  
NOOR HAZWANI BT MOHAMAD, 
dan jugak rakan-rakannya yg lain.. hehehe.. 
Majlis Konvokesyen pada 13 Oktober 2012 bertempat 
di Kolej Sains Kesihatan Bersekutu Ulu Kinta, Perak.


SELAMAT MENJADI SEORANG JURURAWAT YANG BERDEDIKASI.. !!

*jgn tau nk mrh2 pesakit jer... hahhaha
p/s: pnt tau ak naik bas dr Melaka ke Ipoh.. isk2

Tahniah Cik wani yer... (^_^)


with her friend..



with me... kikiki



erk, MUBIN??? aishhh..


with all my family kecuali HASIMAH,.. huhu










erk, tetiba ak lak... hahhaa

me with da flowers... kihkih




with her roomates.. FARAH.. Nice !!

lupa nk ckp, selamat menjadi seorg nurse yg baik, dan selamat terbang ke SARAWAK utk FARAH... hehee..

at The Lost World of Tambun,.. posing jerr.... hehehe

in the hall...



perarakan keluar..


perarakan graduan keluar dewan..

Add caption


tu jer dulu gambar yg sempat ak post kan yer..
Selamat menamatkan pengajian anda sebagai pelatih jururawat dan selamat bekerja sebagai seorang jururawat di HKL, Kuala Lumpur.. penempatan anda yang pertama..
Hati2 dan bijaklah berfikir dalam pelbagai aspek dan perkara sekalipun..

p/s: Jgn lupa p amik ak kalo ak turun KL yer.. hahahha..


love,
liyana