Wednesday, November 30, 2011

Bukan mengutuk..




mood ~ cuti lagi..hehhehe.
I'm so boringgggggggggg..but my mind is not in holiday mood..
i'm still thinking what i want doing and watch how the peoples is.

well, sebenarnya juz nk kuarkan pndangan sndiri dan jugak apa yang ak prnh dgr, baca dan lihat..
its all about matured thing...
erk, matured???




pendek kata ramai yg kata ak ni still bdk2..hahaha
why??
maybe because of my appearance..
mcm lah ak nki bdk sgt..
tp betul jgk kot...ramai yg asyik tanya ak ,
"sekolah kt mana yer??"
-mak aih mcm budak sekolah lg rupanya ak ni..aigooooo
tp ap2 pun, kdg2 pemikiran kita xselari dgn penampilan kita kan.?

tau x kenapa..??
sbb kematangan dalam pemikiran boleh dipengaruhi oleh faktor pengalaman, pembacaan, dan banyak lagi sebenarnya.
ini x, kalo muka dan perangai mcm bdk2, so, dieorang xleh berfikir cam org dewasa ker..?
sometimes, no!

sebenarnya, kat sni ak juz nk ckp pasal ketidakpuas hati ak pasal statement seseorang yg ckp,
"zaman bekerja lebih baik dr zaman belajar".
Sorry byk2, ak langsung xsokong statement tu.
NO!




okey,
Firstly, I'm not working yet.
So, I don't know how as a worker life.
Tapi yg ak tau ialah, setiap masa kita adalah sgt bermakna.
Cuma kita saja yg xpndai nk hargai.
Bagi ak, kdg2 jgn lah nk jadi terlalu SKEMA utk patuhi peraturan 100%.
why?
because, sometimes u will never to learn how to take the risks.
Right?
betullah tu..hahaha.
Tapi, pasal ad org tu ckp time kerja lebih baik dr study, awak tau tak, awak ckp mcm bdk2 yang berumur 2-3 tahun ja..
bercakap tanpa pengalaman dan ilmu kot..

kadang2 org yang bercakap mcm tu sbb dieorg xda pengalaman yang bermakna spnjng dieorg belajar.
Kenapa?
sebab setiap masa asyik ikut peraturan dan xpernh nk rasai pengalaman tu sndiri.
sebarang aktiviti pun dieorg lakukan sbb ikut flow peraturan.
maybe thats why, they are thinking that,
zaman belajar dieorg membosankan.
kan...???


Honestly, I'm not the right person to talk about rules.
but u know what..??
sometimes u can change the rules because people who make the rules.
satu2 benda yang korang xleh tukar smpai akhir zaman sekalipun ialah HUKUM ALLAH.


If you obey all the rules, you'll miss all the fun.
~ Katherine Hepburn

okey, now I wanna talk about a little bit of my experiences.
Actually, I'm not the straight person to follow the rules because sometimes i'm disobeyed it.
anyhow, even i'm quite scared but that teach me how to take the risks. I'm do it and I need to take risks. Am I right?
that is really boring to be with a person that too be so nerd and always scared to think the opposites of the rules!!


Tapi , itulah yang dikatakan dengan setiap manusia ni adalah ISTIMEWA.
setiap ciptaan-Nya adalah berbeza.
setiap kelemahan pasti ada kelebihannya, dan jugak sebaliknya.
Namun, masih adalah yang tidak dapat terima hakikat tu sehinggakan munculnya unsur umpat-mengumpat dan juga kutuk mengutuk...

okeylah, ak tau apa yang ak mengarutkan tu sikit2 xda kaitan sgt..aishhhhh
tp ,
kesimpulannya, lain kali kalau nk bercakap berfikir lah dahulu. terutama apabila mengaitkan dengan pendapat dan juga pengalaman orang lain. setiap org adalah berbeza pengalamannya dan pandangannya.
Do u get it?



love,
liyana


No comments:

Post a Comment