Thursday, September 22, 2011

Nasihat ke pandangan..?

"Life is too short to wake up in the morning with regrets. So love the people who treat you right, forget about the ones who don't and believe that everything happens for a reason. If you get a chance, take it. If it changes your life, let it. Nobody said that it'd be easy, they just promised it would be worth it."


**********************************************************

That's why aku xprnh rasa menyesal setiap kali aku masih dapat bernafas bila aku bangun pagi2. Walaupun aku tau, I'm not in the right path, I'm still wanna continue. Because I'm living just not because of me but the other else. dan aku tetap bersyukur.
Everything happens for a reason, YES! I believe that. Because of that, i still wanna life.
In that case, we are still believe there are always be the time for us to make it up again.
Apa yang ak merapu ni..??
well, juz to give my opinion and a little bit story...
hehhee..
semua org ada pelbagai perasaan yang ALLAH telah anugerahkan. Cuma kita sahaja yang bijak mengatur dan menyususn perasaan tu. Bilakah dan pada siapakah perasaan itu ditujukan..
Sayang pada ALLAH, RASUL, ibu bapa kita, kwn2 kita, dan org yang menyayangi kita.
Benci pada perbuatan yang salah. tapi jgn sesekali terlalu benci pada manusia sbb, perasaan tu hanya akan memenatkan.
Dendam, hanya membuang masa utk kau kandung perasaan tu lama2.
Sedih.
Suka.
Sakit hati.
Cemburu.

xsalah ada perasaan tu...sbb itu lah cara korang tunjukkan perasaan sebenar korang.
____________________________________________________________________
ni kisah aku sikit tentang...
Mslhnya skrg ni, kenapa aku xrasa apa yang pernah ak rasakan dulu.??
adakah sbb ak masih xdpt nk terimanya sepenuhnya lagi..?
Aku nk mintak maaf sbb ak xda rasa tu...
Rasa terkilan masa kau xda,
rasa sedih kalo aku sendiri,
rasa gembira sbb kau happy dpt pergi,
aku xrasa tuk skrg ni tuk ko.........!!
huhuhuhu..
betul2 mintak maaf...

p/s: ni sedikit selingan tntng ak ...huhuhu
____________________________________________________________________

Xsemua org sempurna. jadi jgn hanya nk mencari kesempurnaan sbb xkn ad yg perfect!! semua org ada kelemahan dan kekuatan masing2. Jadi terima lah seadanya.
Jika itu kelemahannya, lengkapilah ia dengan kekuatan kita.
Jika itu kekuatannya, selitkan kan lah sedikit dengan kelemahan kita.
kdang2 itu menjadikan hidup kita menjadi lebih baik.
Kita belajar dr kesilapan, dan kita menjadi kuat kerana kelmahan kita.
siapa pun xdpt nk menjelaskan bagaimana kita menjadikan hidup ini lebih indah.
Just live as simple as you are...
Jgn tamak.
Jgn sombong.
Jgn pentingkan diri sendiri.
Jgn ada perasaan benci dan dendam.

Tapi mungkin diluar kesedaran kita, perasaan tu wujud.
hapuskankanlah dengan zikir ALLAH...
perlahan2 ia akan hilang.
INSYAALLAH...

***********************************************************************
Sorry, please, thank you..
those words can make u felt better!!
how hard ur heart, it can be melt by those words.
I am right???

sebab, kita ni manusia yang sentiasa punyer hati dan perasaan yang perlu dijaga.
Sesakit manapun hati kita, kita still boleh memaafkan dengan hanya satu ungkapan maaf.
setinggi manapun ego kita, akan roboh jugak dengan ucapan maaf, tolonglah dan terima kasih tu.
betul x..??
tepuk dada tanya selera..

p/s: da ngantuk... mmg ak merapu merapan bertul malam ni.. just to let what my mind thinking of.!!! k bye!!

love,
liyana



2 comments:

  1. Banyaknya luahan perasaan. Tapi rase lega kan lepas luah semua.

    ReplyDelete
  2. yup...kata org, xelok pendam2 jer..baik luahkan..hehehhe

    ReplyDelete