Monday, May 30, 2011

..holiday oh holiday....


SELAMAT BERCUTI SEMUA..

terutama utk yg bercuti sekolah...


sempena cuti sekolah ni, aku nk
nasihatkan korang jaga lah diri baik2..
bukan ap, tau lah tgh bercuti tapi jagalah kesihatan , takut2 nanti, habis cuti ad yg kena sambung cuti balik sbb xsihat..??
kan?
hehehhe..

bagi ibu bapa pulak, jagalah anak-anak anda baik2..
kalau anak-anak nk kuar tu, kena tahu ke mana dieorg nk pegi..
xpun, contact lah anak-anak kalo dh sibuk bekerja sgt..
jgn biar je...
xpun, yg berduit sikit, mesti p hantar anak korang kt mana2 camp kan..
bese lah, kem motivasi lah, kem musim panas lah (mcm lah negara kita ni ada 4 musim) isk2..
tapi walau apapun, jaga lah org yang anda sayangi..
hehehee..
pesanan liyana utk anda pada musim cuti sekolah ni..hikhik

tapi bagi yg nk hadapi peperiksaan seperti UPSR, PMR, SPM, STPM dan lain2 lagi,
buku jgn dilupa ya..!!!!
nanti kan berkarat pulak sblm exam lagi..hehehehe



k lah, aku akan bercuti selama 3 minggu.
life without books, assignment, exams, & lecture!!
hihihi..




-liyana-

Sunday, May 15, 2011

16 Mei 2011

SELAMAT HARI GURU ..........

Kepada semua guru2 di dunia ini...
terutama kepada cikgu2 yg telah mendidik saya untuk menjadi manusia pada hari ini..

ucapan SELAMAT HARI GURU ini juga saya tujukan kepada :

guru2 SK UNDANG, TERENGGANU,
guru2 SMK SULTAN MANSOR, TERENGGANU,
pensyarah2 KOLEJ MATRIKULASI KEDAH, KEDAH,
pensyarah2 IPG KAMPUS PEREMPUAN MELAYU, MELAKA.
dan semua guru2 yg telah mendidik saya secara langsung dan xlangsung...

u r da best teacher dat i have got in my life..
u learn me how to be a someone....

sekali lagi aku nk ucapkan ,

SELAMAT HARI GURU !!!!



-liyana-

Saturday, May 14, 2011

UNTITLED


...When you look at your life, the greatest happinesses are family happinesses.
..

-Dr. Joyce Brothers

Thursday, May 12, 2011

TENANG...

satu perkataan yg sering kita mahukan dlm hidup kita ni kan...
so, itu lah yg aku rasakan sekarang...
walaupun dlm keadaan sakit, tapi itu yg aku rasakan bila aku sakit, org2 yg aku syg berada di sisi..
mak, ayah, saudara mara....

dlm sakit pun aku rasa senang, tapi aku sgt bersyukur dan berterima kasih sbb jaga aku spnjng ak sakit...
aku rasa dlm apa jua keadaan sekalipun, sush senang, derita, sakit, apa2 pun keadaan yg kita hadapi, kita akan rasa tenang dan reda apabila org yg kita sayang, org yang kita percaya akan berada di sisi kita dlm apa jua keadaan kita.

Aku percayakan tentang tu..
dlm ap2 jua keadaan sekalipun,
kita perlukan org2 yg kita sayang dan percayakan berada di sisi kita di saat kita perlukannya..
kan..??

p/s: arghhhhhhhhhh...
boringnya aku asyik ckp pasal benda ni ja...
actually, ad byk benda yg aku nk ckpkan...
cuma aku xtau mcm mana aku nk mulakan..hehehhee
t aku fikirkan mukadimahnya mcm mana yer...?
heheheehe

lagi satu,
minggu depan ak akan menghadapi peperiksaan..
ntah mcm mana aku nk berhadapan dgn semua ni...
seandainya ada seseorg prnh tanya aku mcm mana perasaan apabila kita terpaksa melakukan sesuatu yg kita sendiri xsuka dan xpasti tentangnya, aku rasa aku dh tau perasaan tu..
walaupun selama mana kita mencuba tapi kita still xbley nk terima kenyataan tu,
selagi itu lah kita xkn merasa apa itu perasaan tenang time kita berhadapan dgn perkara tu.

Peperiksaan aku kali ni mcm gila sikit kot...
dr 19/5, gab jap pastu sambung 23, 24, 25, dan 26/5/ 2011 terus...
agak gila kot paper kali ni..
maybe perkara yg sama akan aku buat...
hehehehe...
if u know me, u will know it....


okey lah...
ak pun da ngantuk ni..
apa2 pun t aku update lagi..

p/s: aku menulis sbb aku nk luahkan apa yg aku rasa ja.... Ad org baca atau x, itu ak xkesah...

-liyana-

Saturday, May 7, 2011

SELAMAT HARI IBU.......(^_^)

SELAMAT HARI IBU KEPADA SELURUH IBU DI DUNIA ....!!

UCAPAN ISTIMEWA INI JUGA YANA UCAPKAN
KEPADA
PUAN KAMARIAH BT MOHD SAMAN....

Pengorbanan mak xdpt balas walaupun diganti dgn nyawa kami sekali pun...
kerana spnjg hayat kami, pengorbananmu terlalu besar untuk seorang insan yang bergelar anak.

Mak, saya tujukan lagu ini untuk mak saya..
My MUM in amazing!!!!










I LOVE YOU, MAMA!!!
LOVING YOU IS A WONDERFUL THING IN THIS WORLD...
AND DAD, I LOVE YOU TOO.....
LOVING BOTH OF YOU IS THE FIRST FEELING I HAVE FELT IN THIS WORLD..!!

HAPPY MOTHER'S DAY..!!

-liyana-

Thursday, May 5, 2011

bercuti...

bercuti..
korang tau x aku bercuti ap...??
ak cuti SAKIT!!!!!!!!

huhuhuhuu
yana kna 'chicken pox' laaa...huhuhu
doktor kasi cuti satu minggu..
muka ak dh jadi lain dh ni..huhuhuhu

kawan2,
doakan yana cpat sembuh yer..
nanti bley cpt2 p exam dan sambung cuti sekolah balik yer..
hehehhee..

-liyana-