Monday, February 14, 2011

UNTITLED

Hai semua....!!
Hari ni hari Isnin. 14 Februari 2011..
kalau di sebelah barat sana, hari ni dieorg sambut hari Valentine's Day..
Tapi kita kat Malaysia ni, sebenarnya HARAM sambut Valentine's Day..
kan...??
So, kt sni aku nk ckp, "SAY NO TO VALENTINE'S DAY!!!"
Okey????!!!

***********************************************************

So, berbalik pada hari ni.
Hari ni aku bangun pagi LAMBAT lah!!! huhuhu
Dah lh ada Perhimpunan pagi lagi!!
kelam kabut aku nk bersiap lagi, nk solat lg...
Nsb baik aku sempat bersiap..
dan nasib baik aku sempat saing ngan kwn aku..
hehehehhee...

Tapi di sebalik perkara ni dan jugak apa yg aku lalui hari ni,
sebenarnya aku dpt lihat satu perkara.
Kadang2 kita manusia lemah, dan bukanlah terlalu sempurna tetapi kita akan menjadi lebih baik apabila kita mampu untuk saling melengkapi.

Seandainya, kita terlupa akan sesuatu, masih ada org lain yg boleh mengingatkan kita tentang perkara tersebut.
Seandainya kita lemah, masih ada orang lain yg boleh menjadi sebab kekuatan kita.
Seandainya jatuh, masih ada orang yang menghulurkan tangannya.
Seandainya kita bersedih, masih ada orang yg mampu kita bersandar.
Seandainya kita gembira, masih ada orang yang kita kongsikan tawanya.
Seandainya kita gagal, masih ada yg mampu membantu kita utk berjaya.
Seandainya kita terlewat, masih ada yg boleh menyedarkan dan mampu menunggu kita.
Seandainya kita terlena, masih ada yg boleh mengejutkan kita dari terus terlena.

Orang itu lah yang boleh menjadikan kita lebih baik dari selemah-lemahnya.
Orang itu kadang2 tidak semestinya merangkap kawan baik semata-mata,
tapi orang itu kadang2 boleh menjadi teman sekelas kita, ataupun teman sepermainan kita, ataupun teman semeja kita, ataupun teman seasrama kita, ataupun juga teman sebilik kita.

Sebab kita kenalnya bukan seberapa lama kita bersamanya, tetapi seberapa faham kita terhadap mereka. saling mengingati, itu lebih baik..

So, juz nk ckp, sayangilah dan hargailah apa yg ada di sekeliling anda...
=)


-liyana-

3 comments:

  1. I LIKE!! (thumb up)
    mulai hr ni, aku akan hargai apa yg ada kat sekeliling aku..even seekor semut hehehe

    ReplyDelete
  2. bagus la kalau tahu Vday tu haram...dan tak smbut


    ramai yg dh tahu, tp smbut jugak..

    ReplyDelete
  3. d@luvligul: hehehehe...bagus2...semut ja..? kuman2 sekali x ker..?? hehehehe

    platipus: erm, tu lah manusia kan...kdg2 kalau tau pun, xnk amalkan, ttp jgk nk sambutnya..

    ReplyDelete