Wednesday, February 23, 2011

18-20/2/2011

...kita yg perlu bijak mencipta kenangan supaya kenangan dapat menjadi kenangan... ...
sejauh mana kita pergi, sejauh mana ki
ta berada, kita masih berpeluang mempunyai kenangan tersebut...


miss u all girls...!!

yana, yaya, dan ida...si Allie tangkap gmbr kiteorg...hehehhe

sikit posing laaa...hehehehe

berbasikal....dgn ida...

ni lah Cik Allie ...kiteorg tido kt umah dia lh spjg 3 hari aku kt sna. ehhehe


p/s: ad byk lg gmbr...nanti kalo ak lapang, aku akan upload lgi yer..hehehehe


-liyana-

Monday, February 14, 2011

UNTITLED

Hai semua....!!
Hari ni hari Isnin. 14 Februari 2011..
kalau di sebelah barat sana, hari ni dieorg sambut hari Valentine's Day..
Tapi kita kat Malaysia ni, sebenarnya HARAM sambut Valentine's Day..
kan...??
So, kt sni aku nk ckp, "SAY NO TO VALENTINE'S DAY!!!"
Okey????!!!

***********************************************************

So, berbalik pada hari ni.
Hari ni aku bangun pagi LAMBAT lah!!! huhuhu
Dah lh ada Perhimpunan pagi lagi!!
kelam kabut aku nk bersiap lagi, nk solat lg...
Nsb baik aku sempat bersiap..
dan nasib baik aku sempat saing ngan kwn aku..
hehehehhee...

Tapi di sebalik perkara ni dan jugak apa yg aku lalui hari ni,
sebenarnya aku dpt lihat satu perkara.
Kadang2 kita manusia lemah, dan bukanlah terlalu sempurna tetapi kita akan menjadi lebih baik apabila kita mampu untuk saling melengkapi.

Seandainya, kita terlupa akan sesuatu, masih ada org lain yg boleh mengingatkan kita tentang perkara tersebut.
Seandainya kita lemah, masih ada orang lain yg boleh menjadi sebab kekuatan kita.
Seandainya jatuh, masih ada orang yang menghulurkan tangannya.
Seandainya kita bersedih, masih ada orang yg mampu kita bersandar.
Seandainya kita gembira, masih ada orang yang kita kongsikan tawanya.
Seandainya kita gagal, masih ada yg mampu membantu kita utk berjaya.
Seandainya kita terlewat, masih ada yg boleh menyedarkan dan mampu menunggu kita.
Seandainya kita terlena, masih ada yg boleh mengejutkan kita dari terus terlena.

Orang itu lah yang boleh menjadikan kita lebih baik dari selemah-lemahnya.
Orang itu kadang2 tidak semestinya merangkap kawan baik semata-mata,
tapi orang itu kadang2 boleh menjadi teman sekelas kita, ataupun teman sepermainan kita, ataupun teman semeja kita, ataupun teman seasrama kita, ataupun juga teman sebilik kita.

Sebab kita kenalnya bukan seberapa lama kita bersamanya, tetapi seberapa faham kita terhadap mereka. saling mengingati, itu lebih baik..

So, juz nk ckp, sayangilah dan hargailah apa yg ada di sekeliling anda...
=)


-liyana-

Saturday, February 12, 2011

Bunga api

Perayaan apakah yg disambut ni...?
atau hari apakah yg disambut ni...?
atau majlis apakah yg disambut ni...?



*Gambar hiasan... ( lebih kurang mcm ni lh...)


Apa kes ak tanya byk sgt soklan ni kan..??
hahahhaaha..
Yelah, setiap mlm sejak kebelakangan ni ada bunga api di sana sini..
byk betul sambutan dieorg ni..?
ke aku yg xtau suasana kt melaka ni sebenarnya...?
Ye lh, biarpun dah bertahun aku kt sini xsemua benda aku tahu lg ..
( dgn nada sedey... =( )

tp aku mmg xtau lh..
tp aku suka tgk bunga api tu sebenarnya...
SUKA2!!




* Gambar hiasan ( yg ni seakan-akan lah biarpun xsama ..)

p/s: xsempat nk amik gmbr daa.. duk syok sgt tengok bunga api tu..hehehehe. Bunga api tu bukan aku p kt sna tau. Aku nmpk dr bilik aku laaa...Nampak ooooo...... =)

-liyana-

Wednesday, February 9, 2011

Saya RINDU...

Saya rindu mak ayah saya...
Saya rindu kwn2 lama saya..
Saya rindu saudar
a mara saya..
saya rindu zaman kan
ak-kanak saya..
Saya rindu zaman persekolahan saya..
saya rindu basikal saya jugak...
Saya rindu semua
nya...!!!


huhuhu..



Saya lagi rindu bila saya bersendirian...
saya lagi rindu bila saya bosan..
saya lagi rindu bila saya teringat kannya..



-liyana-

Monday, February 7, 2011

Apabila semuanya kembali seperti biasa....

waaaaaaaaaaaaaa.......
Napa lah aku rasa cuti Tahun BAru Cina ni pendek sgt????
Nak cuti lagi tanpa ad homework & asignment....

masuk2 ja, dh kena mengadap test2 ni haa...
Test Math lah, test BMM lah..aiyaaa....
nk wat style U dah kot..
KOT....
hehehe

Aku rasa tu ja kot yg lain skt..
Yang lain, jdik mcm bese lg lah..
Peraturan lah, dgn jadual lg lah,
kelas lagi lah, BIG lg...
erm...mcm2 lagi lah...
kenyataannya, semuanya kembali seperti biasa...


p/s: lagi satu, roomate aku pn kembali kepada jadual kebiasaannya...jadual ap..?? ssSSHHHH....
RAHSIA...hahahhaha....


-liyana-

Sunday, February 6, 2011

Cuti Raya Cina...??


Satu minggu aku dpt cuti RAYA CINA...!!
hahahhaha..mcm lah aku yg sambutnya...
kan...??
Bese lah...1 Malaysia katakan....

So, sepanjang satu minggu aku bercuti kat umah...
erm, xda lh best sgt...
Tapi aku rasa satu KETENANGAN lah kan...
walaupun masing2 pada awlnya sibuk dgn hal msg2...
Tapi ada satu masa kiteorg gathering jgk...

Sesibuk mana pun..mesti nk berkumpul jgk kan...?
Itu lh yg dinamakan keluarga....

************************************************************
okey lah....
Skrg ak nk citer sepanjang seminggu aku berada di rumah...

Berada dlm bas lebih 10 jam yakni 11 1/2 jam kot!!!
Penat + lapar (thp kebulur dah tu) = @#$%^&***
hahahhaha...
Tapi tahap kesabaran aku tinggi lagi...
betapa baiknya aku duk lam bas tu tau....Dh lh bas 'ting tong' tau!!
setelah berjam2 duk lam bas tu, Su aku pn dtg menjemput aku...(Ayah aku pn baru balik dr Melaka jgk)...
Tapi yg best nya, ayah aku belikan sate...
BEST2!!

Then, hari2 berikutnya agak bosan lah...sebab org lain xcuti lagi..
So, tinggal lah aku, mak aku, & anak Su aku..(Aazim namanya..)
nk wat cam mana...
hehehe


Ni lah anaknya Su, Aazim Muhaimin...
sihat x...??
sekali kena penumbuk dia ni, xmkn lah aku nmpknya..
hehehehe...
miss u lah Aazim!!


Kemudian, pabila semua da balik kan, kiteorg rancang nk wat BBQ...
Tapi masalahnya jadual KENDURI KENDARA lah plak..!!
Time2 macam ni lah dieorg nk wat kendurinya...
ish2x!!
Tapi walau apapun, BBQ tetap berjalan...hehehe
BEST2!!

Last day before ak & adik aku balik tmpt masing2, ayah bawak kiteorg p Pantai Teluk Ketapang...
Mak aih,,,,aku tgk ramai betul org!!!
Yang aku tgk ramai pelancong luar lah...
Tapi kiteorg pn ttp nk mencelah kot...hikhikhik
Nak amik gmbr byk2 tp tu lah, KAMERA da KEHABISAN BATERI..!!!
huhuhu..
time2 ce gini lah kamera aku yg tercinta ni wat hal...
ish2!!




Ni haa..Aazim dgn mak dia (Alilai / Su )..merangkap mak saudara aku...hehehhe




Kt Pantai Teluk Ketapang....


-liyana-

Wednesday, February 2, 2011

TAHNIAH kpd semua bakal2 guru....!!

Aku nk ucapkan tahniah kpd semua guru2 yang telah mendapat tempat penempatan utk posting!!
TAHNIAH tau.!!

Terutama sekali kpd kakak-kakak senior ku yg telah akan mulai mendaftarkan diri di sekolah2 yg telah ditetapkan. Ini krn anda adalah guru-guru keluaran pertama utk IPGM....
Walau dimana pun korang ditetapkan, di semenanjung ke, di Sabah ke, Sarawak ke...
TANGGUNGJAWAB tetap tanggungjawab...
Terutama sekali kpd guru-guru pelatih dari
IPG Kampus Perempuan Melayu , Melaka...

sekali lagi, aku nk ucapkan,
SEMOGA BERJAYA & SELAMAT BERKHIDMAT sebagai seorang guru yang berdedikasi..!!

-liyana-