Saturday, January 29, 2011

UNTITLED

YA ALLAH...


Ya Allah,

Berikanlah aku kekuatan untuk menghadapi segala dugaan-Mu,

Berikanlah aku petunjuk-Mu untuk aku meneruskan kehidupanku ini,

Berikanlah aku perlindungan untuk berteduh di bawah naungan-Mu,

Berikanlah aku cahaya-Mu supaya aku dapat berjalan di atas muka bumi ini dengan sebaiknya.


Ya Allah,

Berikanlah rahmat kepada kepada orang yang telah melahirkan dan menjaga aku selama ini,

Berikanlah kesejahteraan kepada orang tua ku,

Berikanlah mereka kemaafan atas kekhilafannya sebagai hamba-Mu,

Berikanlah aku sebagai anak yang taat dan patuh kepada orang tuaku,

Berikanlah kekuatan kepada orang tuaku untuk menempuh hari-hari mereka,

Kerana nafas yang aku hembuskan hari ini adalah dari jasa-jasa dan seribu pengorbanan mereka,

Yang tak pernah manusia lain berikan padaku tanpa izin dan kehendak-MU.


Ya Allah,

Berikanlah aku seseorang yang mampu membimbingku ke jalan-Mu,

Berikanlah aku seseorang yang mampu membuatkan aku bersyukur atas kelahiranku ini,

Berikanlah aku seseorang yang mampu menjadi tulang belakangku,

Berikanlah aku seseorang yang mampu membuatkan aku terus berdiri atas jatuh bangun aku ini,

Berikanlah aku seseorang yang mampu membuatkan aku bangga menjadi seorang wanita.


Ya Allah,

Begitu banyak hamba-Mu yang kerdil ini meminta,

Begitu banyak hamba-Mu yang kerdil ini berharap,

Kerana aku tahu,

Kau Maha Pengasih lagi Maha Penyayang untuk memaafkan hamba-hamba-Mu ini.

-liyana-

3 comments:

  1. sabar erk..
    segala y terjadi ada hikmatnya..
    banyak2 berdoa

    ReplyDelete
  2. amin..semoga dimakbulkan permintaan yana :)

    ReplyDelete