Wednesday, December 1, 2010

UNTITLED...

Mcm mana nk lupakan seseorang..???

a) Adakah dengan bencikan seseorang...??
b) Adakah dengan tidak menghiraukan seseorang..??
c) Adakah dengan keluar dengan org lain pulak..??
d) Adakah dengan berhibur dengan kawan2..??
e) Adakah dengan makan aiskrim kt tepi jln sambil tgk gelagat org ramai..??
f) Adakah dengan menonton movie yang sedih..??
g) Adakah dengan membuat kerja-kerja yang banyak sampai lupa segala-galanya...?
h) Adakah dengan makan banyak2 sebab rasa tertekan dengan situasi yg dihadapi...??

huh...byk pulak caranya...!!
Tp yg mana satu aku nk pilih ni ....???????


Tuppppp.....tetiba aku rasa aku dpt jwpn yg sesuai dgn aku.....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
hohoho...
(b) dengan tidak menghiraukan seseorang.
(maksudnya dengan tidak ambil peduli lah)

Aku rasa yg tu kot cara yg terbaik bg aku..huhuhu..
Sebab seseorang pernah ckp kt aku, tuk melepaskan atau melupakan seseorang yang pernah muncul dlm hidup kita ialah dengan tidak ambil peduli tentangnya.

Dia ckp, "Sebab kalau kau masih ada rasa benci kt dia, itu menunjukkan kau masih care tentang dia. Mesti kau nk tau punyer pasal dia. So, bila kau nk lupakan tentang dia.."
Tapi kalau cara lain tu adalah sampingannya....

Well, lagipun, dlm Islam, kita tidak di galakkan utk benci membenci sesama saudara. jadi, kesimpulannya, jgn pernah ada rasa benci tu yer....
hehehhe....

-liyana-

5 comments:

  1. owh aah xmudah utk melupakan org
    =.=" kwn2 skolah rendah aku pun ak masih teringt
    huahua

    aku pilih g dan h xD

    ReplyDelete
  2. buat tak tau, tak pun buat2 hilang igatan je hehehhe senyum sikit =p

    ReplyDelete
  3. fakhrur razi:a'ah..ak pn...
    nora: yg tu mmg ak nk sekali..tenang sikit. hehehhee..

    ReplyDelete
  4. aku pilih b ngan h..eh orang kata kalau terlampau benci nanti leh jadi sayang pulak..hee

    ReplyDelete
  5. cikbelog: ye gak..tu pasal kot, kalo xsuka jgn ckp benci..buat xpeduli lbey baik org kata...btul x..??
    heheheee

    ReplyDelete