Monday, October 11, 2010

KEM ....??

8/10 hingga 9/10/2010

Menghadiri satu kem atas ajakan rakan sbb kedengaran mcm best ja...
Erm, mungkin ada yg bestnya....

Lokasi: Empangan Durian Tunggal, Melaka.
Masa & tarikh: bermula dr 4 ptg (8/10) dan berakhir pada 9/10/2010
Peranan: Menjadi fasilitator kpd pelajar2 sekolah menengah..(SMASRA)

Ptg: bertolak ke lokasi..
Tmpt @ lokasi dh okey...
Tp sistem program agak mengecewakan aku yg masih baru utk memegang jwtn fasi tu..
ntah aku pn xtau nk ckp ap...
Kat blog aku ni, dgn secara tdk rasminya aku nk bagi komen yg aku xbley nk bagi sgt kt dpn dieorg tu..:

1. Penepatan jadual yang dirangka amat lemah. Lain yg dibgtau pd awlnya, lain yg di jadualkan slps tibanya kami di lokasi.
2. pengurusan masa yg sgt lemah!! Bkn masalah pljr yg ramai, bkn masalah program yg pertama kali menerima pljr yang ramai ttp atas kebijaksanaan pengurus program ini mengatur jadual yg penting!!
3. Sebarang perkara sila beritahu dengan sejelas-jelas yg mungkin yer!! ini x, last2 minit baru nk bagitau..!! Alasan sbb atas terima rungutan atau marah2 dr guru2 bkn sbb yg utama!!
4. Nama org wat bisness, tp mcm xtau nk wat peraturan lam aktiviti syarikat sendiri..
Cuba lah wat peraturan di mana sebarang arahan dr guru plajar semasa program dijalankan dan sepanjang pljr2 dibwh program fasi adalh dilarang sama sekali!! mcm tu okey pe..!! ini x, sbb kena mrh dek guru2 dieorg terus nk ubah jadual asal!! tolong r, tetapkan pendirian!!
5. Byk Ulasan tp x melihat pada fokus & matlamat!! Pandai keluarkan pernyataan tp xpandai nk masukkan fokus dan matlamat dlm aktiviti.TOLONG R!!! Fikir lah sendiri!!!
6. Erm, lain2 perkara aku mls dh nk ckp lagi...

So, kesimpulannya aku pn xtau nk kata ap tuk pengalaman kali ni..
Aku suka yg part masuk lam hutan tu sikit lah..lain2 ntah lah..byk mengecewakan sikit lh..!!

Lagi, sebenarnya aku dpt kenal lh sikit2 perangai org tu....Erm, mcm yg aku sangkakan, mmg agak hipokrit sikit. aku rasa aku xleh nk bergantung harap pada org tu. Lain di depan, lain dibelakang!! Lain kali kalo xsuka ckp xsuka lah!!
So, post aku lam fb tuk masa ni, "..nmpk mcm hipokrit sgt lah...!!"
Aku xhrap org tu faham, tp itu cara aku nk lepaskan sesuatu yg aku xsuka...bkn straight to da point...kdg2 mmg aku snang ckp lepas tp sbb aku igtkan ttg kedudukan aku skrg lah, aku masih berhati2!!

So, aku rasa, setakat tu ja lah kot ap yg aku bley kasi tau tuk masa skrg ni....
Kt bwh ni ad sikit gmbr2 yg aku amik time kt sna...juz tuk memori...!!

So, here we go...!!












Ni kt tepi tasik Empangan Durian Tunggal, Melaka tu.... Sempat lg aku suh org bwk kamera msuk hutan...hahahhaa....












-liyana-

No comments:

Post a Comment