Wednesday, October 27, 2010

It is about...

He will protect what the precious person to him...!!
He will let it go if what she wants..
He will get it to her as long as he can...
He will smile if he can see her smiling..
He will suffer if he see her tears..
He will give his hand if she needs him...
He will surrender for her if that what she want he do..
Even he know he can't get that girl, but he always be there for that girl...
Because, as long as his love don't stop for her, he will give her the love..
so that, the girl will never being alone...
and sometimes he really hope, she can looked at him as a man....

That who he is...


*****************************************************************************

-liyana-

Ikhlas..

Beberapa minggu lepas, kelas ak adalah sikit berbincang pasal satu tajuk dan dalam topik tu kiteorg bincanglah sikit2 pasal EQ dan MI...
(emosional question dan multiple intelligence)..

masa perbincangan tu, adalah jgk, madam mintak kiteorg ckp sikit pasal keikhlasan. Xkira lah sama ada dlm persahabatan mahupun dalam apa jua perkara yg kita lakukan...

Then, sorg kwn aku kuarlah, dan masih bercakap pasal keikhlasan...
Tapi part yg paling aku suka bila dia ckp satu ayat yg aku rasa sgt berkesan dan sgt mudah utk aku igtinya...dia kata:

"Keikhlasan tu umpama seekor semut hitam yang berada di atas batu hitam dan bergerak pada waktu malam yg sangat gelap" .

- dia mengumpamakan keikhlasan tu seperti seekor semut hitam. Semut tu ada tp kita xnmpk semut tu berada di mana. Begitu jugak dgn perasaan ikhlas kita. Kita tahu bahawa perasaan ikhlas tu wujud dlm diri kita tapi kita xpernh tahu dan sedar akan perasaan tu dan sgt sukar utk kita tahu kewujudannya. Itu adalah bg pendapat aku...

IKHLAS...
bukan satu perasaan yg kdg2 kita boleh ungkapkan...
tp kdg2 satu perasaan yg org lain boleh sedarinya...
lakukan sesuatu tanpa meminta apa2 balasan,
berkorban kerana kepentingan org lain,
gembira kerana melihat kebahagiaan org lain..
sebenarnya ia merupakan satu perasaan yg sukar diungkap biarpun kdg2 kita sedarinya mahupun tidak menyedarinya..

*******************************************************************************

Maybe korang xpernah dgr aku berbicara tentang cinta kan..??
Nk tau sbbnya...??
Sebab aku sendiri masih single...!!
hahhaahaa..

Erm, sebenarnya, aku bukanlah memilih sgt,
tp aku perlukan seseorang yg boleh menerima aku seadanya...
seseorang yg boleh menerima keluarga aku jugak..
seseorang yang boleh memahami situasi aku..
aku bukanlah memerlukan seseorang yg sempurna,
atau terlalu PERFECT org ckp...
sbb aku sedar, aku sendiri pn bukanlah sempurna sgt,
aku pun masih ada kelemahan dan kekuatan aku sendiri..
dan...
aku cuma nk dia terima aku kerana aku, LIYANA.......
itu sahaja....

Ini persepsi aku tentang cinta:

1. Cinta itu buta yg boleh membuatkan manusia mudah hilang pertimbangan kalau tidak berhati-hati.
2. Cinta itu terlalu luas dan mendalam. Sebab definisi cinta bukan hanya tertumpu kepada perasaan sayang kepada manusia semata-mata...Namun, cinta kita pada-Nya adalah yg kekal.
3. Cinta itu indah sebab bila bercinta semua perkara akan menjadi indah dan boleh membahagiakan kita.
4. Cinta itu satu perngorabanan. Sebab cinta juga memerlukan sebuah pengorbanan tidak kira lah dari segi pelbagai perkara.
5. Cinta itu ......erk, alamak!! aku xleh nk berfikir lg r pasal cinta ni...hehehehee...

Nanti aku sambung lg yer...
Aku ad persepsi aku lagi pasal cinta ni...hehehhee..
kalo korang xleh nk terima suka hati korang lah...aku ckp ni persepsi aku, bkn korang!! Ada FAHAM????!!

Aku ni selalu merapu sampai nk lari jgk tajuk entry tuk hari ni haaa....
hahahhaa...
Tp aku peduli apa, dh nama blog aku kan..
mesti lah aku nk merapu merapan ikut suka hati aku kan....
wakakakakaa...

Okey lah, bye2!!

-liyana-

Tuesday, October 26, 2010

Selamat datang...!!

SELAMAT DATANG EXAMINATION..!!

huhuhuhu...
Mulut ja ckp slmt dtg tuk peperiksaan, tp hati ckp TIDAKKKKKKKKKKK....
I'm not readay yet...!!! wawawawawaaaaaaaaaaaaa....

Ni jadual Exam aku tuk semester ni ( Januari 2010 sem 2)...

2/11/2010 (2.30 ptg -5.00 ptg) - paper EDU 3103 (Murid dan Alam Belajar)

10/11/2010 (8.30 pg - 11.00 pg) -paper PKP 3103 (Perkhidmatan Dalam Pemulihan)

11/11/2010 (8.30 pg- 11.00 pg) -paper PKP 3104 (Kaedah Pembelajaran Khas Bahasa Melayu)

15/11/2010 (2.30 ptg- 5.00 ptg) - paper BMM 3101 (Pengajian Sukatan Pelajaran Bahasa Melayu Sekolah Rendah)

ni lah jadual aku...byk gab tp aku xleh nk balik...kos xcukup plak t kan aku nk balik raya haji...
waaaaaaaaaaaaa...

Mak, Ayah, adik-adik, mak cik-mak cik, pak cik-pak cik, & semua org, tolong doakan yg terbaik tuk yana yer....huhhuhuhuhu...

Next week, peperiksaan akan bermula..!!!

-liyana-

Saturday, October 23, 2010

Artikel yg menarik...!!

Tahukah Anda Apa Yang Mencantikkan Wajah?

Al-Ahnaf bin Qais tergolong dari golongan ulama-ulama yang terkenal di zaman hidupnya. Pada suatu hari datang seorang pemuda dari suku Tai'yi berkunjung ke rumahnya. Rumah Al-Ahnaf memang sentiasa dikunjungi oleh orang ramai, terutama oleh anak-anak murid dan sahabat-sahabatnya. Mereka sekalian menziarahinya dengan tujuan untuk menuntut ilmu darinya.Kedatangan pemuda dari suku Tai'yi itu sangat menarik perhatiannya. Ahnaf mendapati pemuda itu sangat tampan serta kacak. Lalu ia pun bertanya: "Wahai orang muda, adakah engkau menghiasi wajahmu dengan sesuatu?."

"Benar tuan, sungguh saya ada menghiasi wajah saya dengan sesuatu," ujarnya dengan sopan serta ringkas. Pemuda itu menyambung lagi: "Kalau saya bercakap saya tidak bohong. Kalau ada orang sedang bercakap saya dengar. Kalau saya berjanji saya tepati dan jika saya diberikan sesuatu amanah saya tidak khianat."Mendengar jawaban itu, maka berkatalah Ahnaf: "Benar seperti katamu wahai orang muda, sungguh engkau telah menghiasi dirimu dengan akhlak yang mulia."


***********************************************************

Aku terbaca artikel ni sebuah laman..t aku kasi lamannya...

Ada someething yg menarik minat ak tuk membacanya...

Actually byk lagi artikel yg menarik..tp aku berminat sikit dgn artikel ni...

so, korang bley baca lain2 artikel lg kt laman Portal Mukmin..

aku sja nk share ngan korang, kot2 korang pn ngah mencari artikel2 atau kisah2 islamic yg menarik kan...


-liyana-



Promises...??

Promise atau janji..??
erm...sebenarnya xramai yg boleh tepatinya...
Ya, mmg manusia ni pandai berjanji tapi yg tepatinya, erm, juz a part of them...
I'm I right..??

kalo korang xjwb pun aku tau...
kenyataannya...
aku xslhkn si penjanji tp bagi aku senang jer...
kalo rasa xmampu nk tepati atau penuhi ap yg dijanji, JGN BERJANJI...!!
okey???

sebenarnya kerana sebuah janji manusia boleh berpecah-belah..
begitu juga dlm kehidupan seharian ni..
aku rasa better buat sesuatu dgn spontan drpd rancang lebih2...
MAYBE....


Erm, ak pn xtau entry aku kali ni pasal ap...
Tp aku nk ketengahkan pasal,
kita ni manusia.
Hanya mampu merancang tp xmampu nk tentukan segala-galanya..
Jadi, jgn kata "pasti" dgn yakin kalo berjanji...

So, kt sini aku nk mintak pendapat korang lah (sbg reader blog aku ni...),
Apa komen korang pasal "JANJI" ni....??
Adakah betul ,
jika dikaitkan dgn janji, org melayu adalh org yg paling lemah sekali dlm janji...??
sbb apabila kita sering diperdengarkan dgn perkara negatif,
byk jwpnnya adalah, "biasalah, janji org melayu...'.
So, adakah ia benar atau tidak...??
kalo sapa2 ad pndpt pasal ni, korang rajin2kan lah komen di post aku ni ya...

Aku rasa setakat ni dulu kot aku nk luahkan apa yg bermain kt kepala aku skrg ni...
Ermmmmmmm....





-liyana-

Wednesday, October 20, 2010

Kasihnya seorang ayah....

Hari ni aku terbaca satu artikel tentang seorang ayah.. sgt menyentuh hati dan perasaan aku...

Mungkin aku sorang yg boleh bertahan lagi utk menjaga ego aku utk tidak menangis tentang perkara yg remeh temeh. Tapi ego aku mudah runtuh dengan mudahnya apabila bercerita tentang seorang mak dan ayah...

kali ni aku terbaca tentang kisah seorang ayah...

AYAH,

pengorbananmu tidak terkira,

penjagaan mu mengalahkan seorang perwira dunia,

penat lelahmu tidak pernah terungkap,

kasihmu tiada sempadan,

marahmu tidak pernah lama,

nasihatmu tidak pernah hilang dari mulutmu,

kata-katamu pernah membawa aku ke puncak tertinggi,

Ayah,

kau tidak pernah mengungkapkan,

tapi jauh di sudut hati mu,

kasih seorang bapa sehingga ke syurga nak...


************************************************************************************

Tentang ayah

Biasanya, bagi seorang anak perempuan yang sudah dewasa, yang sedang bekerja diperantauan, yang ikut suaminya merantau di luar kota atau luar negeri,yang sedang bersekolah atau kuliah jauh dari kedua orang tuanya...Akan sering merasa rindu sekali dengan ibunya..Lalu bagaimana dengan AYAH?

Mungkin kerana ibu lebih sering menelefon untuk menanyakan keadaanmu setiap hari, tapi tahukah kamu, jika ternyata ayah-lah yang mengingatkan ibu untuk menelefonmu?

Mungkin dulu sewaktu kamu kecil, ibu-lah yang lebih sering mengajakmu bercerita atau berdongeng, tapi tahukah kamu, bahwa sekembalinya ayah dr bekerja dan dengan wajah lelah ayah selalu menanyakan pada ibu tentang khabarmu dan apa yang kau lakukan seharian?

Pada saat dirimu masih seorang anak perempuan kecil.Ayah biasanya mengajari putri kecilnya naik basikal .Dan setelah ayah mengganggapmu sudah boleh menunggangnya, ayah akan melepaskan roda bantu di basikalmu .Kemudian Ibu bilang : "Jangan dulu ayahnya, jangan ditanggalkan dulu roda bantunya", itu kerana ibu takut puteri manisnya akan terjatuh lalu terluka....

Tapi sedarkah dikau?Bahwa ayah dengan yakin akan membiarkanmu, menatapmu, dan menjagamu mengayuh basikal dengan seksama kerana dia tahu puteri kecilnya PASTI mampu melakukannya.

Pada saat kamu menangis merengek meminta alat permainan yang baru, ibu menatapmu hiba.Tetapi ayah akan mengatakan dengan tegas : "Boleh, kita beli nanti, tapi tidak sekarang" Tahukah kamu, ayah melakukan itu kerana ayah tidak ingin kamu menjadi anak yang manja dengan semua tuntutan yang selalu dapat dipenuhi.

Saat kamu ditimpa sakit , ayah lah yang terlalu khawatir sampai kekadang sedikit membentak dengan berkata : "Sudah di beritahu! kamu jangan minum air sejuk!".Berbeza dengan ibu yang memperhatikan dan menasihatimu dengan lembut.Ketahuilah, saat itu ayah benar-benar mengkhuatirkan keadaanmu..

Ketika kamu sudah beranjak muda remaja..Kamu mulai menuntut pada ayah untuk mendapat keizinan keluar malam, dan ayah bersikap tegas dan mengatakan: "Tidak boleh!".Tahukah kamu, bahwa ayah melakukan itu untuk menjagamu?Kerana bagi ayah, kamu adalah sesuatu yang sangat - sangat luar biasa berharga..Setelah itu kamu marah pada ayah, dan masuk ke kamar sambil membanting pintu...

Dan yang datang mengetok pintu dan memujukmu agar tidak marah adalah ayah.Tahukah kamu,bahwa saat itu ayah memejamkan matanya dan menahan gejolak dalam batinnya, Bahwa ayah sangat ingin mengikuti keinginanmu, Tapi lagi-lagi dia HARUS menjagamu?

Ketika saat seorang teman lelaki mulai sering menelefonmu, atau bahkan datang ke rumah untuk menemuimu,ayah akan memasang wajah paling cool sedunia.... :') ayah sesekali menguping atau mengintip saat kamu sedang berbuall berdua di ruang tamu..Sedarkah kamu, kalau hati ayah merasa cemburu?

Saat kamu mulai lebih dipercaya, dan ayah melonggarkan sedikit peraturan untuk keluar rumah untukmu, kamu akan memaksa untuk melanggar jam malamnya.Maka yang dilakukan ayah adalah duduk di ruang tamu, dan menunggumu pulang dengan hati yang sangat khuatirdan bimbang.Dan setelah perasaan khuatir itu berlarut - larut.Ketika melihat puteri kecilnya pulang larut malam hati ayah akan mengeras dan memarahimu..Sedarkah kamu, bahwa ini kerana hal yang di sangat ditakuti ayah akan segera datang? "Bahwa puteri kecilnya akan segera pergi meninggalkannya"

Setelah lulus SPM, Ayah akan sedikit memaksamu untuk menjadi seorang Doktor atau Engineer. Ketahuilah, bahwa seluruh paksaan yang dilakukan ayah itu semata - mata hanya karena memikirkan masa depanmu nanti.Tapi ayah tetap tersenyum dan menyokongmu saat pilihanmu tidak sesuai dengan keinginan ayah.

Ketika kamu menjadi gadis dewasa.Dan kamu harus pergi kuliah dikota lain.ayah harus melepaskanmu di bandar.Tahukah kamu bahwa badan ayah terasa kaku untuk memelukmu? Ayah hanya tersenyum sambil memberi nasihat ini - itu, dan menyuruhmu untuk berhati-hati.Padahal ayah ingin sekali menangis seperti ibu dan memelukmu erat-erat.Yang ayah lakukan hanya menghapus sedikit air mata di sudut matanya, dan menepuk pundakmu berkata "Jaga dirimu baik-baik ya sayang".Ayah melakukan itu semua agar kamu KUAT....kuat untuk pergi dan menjadi dewasa.

Disaat kamu kesempitan wang untuk membiayai perbelanjaan semester dan kehidupanmu, orang pertama yang mengerutkan kening adalah ayah. Ayah pasti berusaha keras mencari jalan agar anaknya boleh merasa sama dengan teman-temannya yang lain.Ketika permintaanmu bukan lagi sekadar meminta alat mainan yang baru, dan ayah tahu ia tidak mampu memberikan apa yang kamu inginkan...

Kata-kata yang keluar dari mulut Ayah adalah : "Tidak.... Tidak boleh!" Padahal dalam batin Ayah, Ia sangat ingin mengatakan "Iya sayang, nanti ayah belikan untukmu".Tahukah kamu bahwa pada saat itu Ayah merasa gagal membuat anaknya tersenyum?

Saatnya kamu berjaya sebagai seorang sarjana. Ayah adalah orang pertama yang berdiri dan memberi tepuk tangan untukmu.Ayah akan tersenyum dengan bangga dan puas melihat "puteri kecilnya yang tidak manja berhasil tumbuh dewasa, dan telah menjadi seseorang" Sampai saat seorang teman Lelakimu datang ke rumah dan meminta izin pada ayah untuk mengambilmu darinya.Papa akan sangat berhati-hati memberikan izin..Kerana Ayah tahu.....Bahwa lelaki itulah yang akan menggantikan posisinya nanti.

Dan akhirnya....

Saat ayah melihatmu duduk di kerusi pelaminan bersama seseorang Lelaki yang di anggapnya mampu menggantikannya, Ayah pun tersenyum bahagia..Apakah kamu mengetahui, di hari yang bahagia itu ayah pergi kebelakang pentas pelaminan sebentar, dan menangis? Ayah menangis karena ayah sangat berbahagia, kemudian ayah berdoa....Dalam lirih doanya kepada Tuhan, Ayah berkata: "Ya Allah tugasku telah selesai dengan baik....Puteri kecilku yang lucu dan kucintai telah menjadi wanita solehah yang cantik....Bahagiakanlah dia bersama suaminya...rahmatilah kehidupan mereka Ya Allah"

Setelah itu Ayah hanya mampu menunggu kedatanganmu bersama cucu-cucunya yang sesekali datang untuk menjenguk...Dengan rambut yang telah dan semakin memutih....Dan badan serta lengan yang tak lagi kuat untuk menjagamu dari bahaya....Ayah telah menyelesaikan tugasnya....Papa, Ayah, Bapak, atau Abah kita...Adalah sosok yang harus selalu terlihat kuat...Bahkan ketika dia tidak kuat untuk tidak menangis...Dia harus terlihat tegas bahkan saat dia ingin memanjakanmu.Dan dia adalah yang orang pertama yang selalu yakin bahwa "KAMU MAMPU" dalam segala hal..

************************************************************************************

Kerana kasihnya seorang ayah, aku mampu berdiri di sini..

Kerana kasihnya seorang ibu, aku mampu melihat dunia..

kerana kasih sayang mereka, aku kenal siapa aku..

-Yana SAYANG mak, ayah..!!-


-liyana-

Tuesday, October 19, 2010

Memang xda keje..!!!

hahhahaa..tau knapa aku pilih tajuk tu tuk entry aku kali ni...??
Sbb ak nk jwb soklan entry aku yg before ni..mesti korang tertanya2 pasal jwpn tuk entry ak yg lepas kn..?? kan..??? hehehhee...

Okey lah, biar aku bagitau...
Minggu lepas, mmg dlm jadual aku xda langsung igt nk p jln2 ka, p suka2 ka, tp last2 aku, fyda, ismah n husna p MAHKOTA PARADE & DATARAN PAHLAWAN..
Tp dh niat mmg xnk beli pape pn...Tapi tersangkut kat kedai Daiso punyer pasal melayang lh sikit duit sbb beli barang..hahhahaa..

So, first sekali mestilah kiteorg p mkn dulu..perut dh berbunyi kot..'kriut..kriut...' sambil jln ke Mahkota Parade...hahhaha..Kiteorg mkn kt Mc Donald...kt situ pn duit hbs jgk sikit..hehehe
lepak punyer lepak kt situ lama lh jgk kan...

Then, kiteorg p bangunan lama A'Famosa..hoho..baru aku dpt pergi weh...tp xsyok betul, time ak nk bergambar lah, kamera aku wat hal...batery kong siot!! ish!! terpaksalah guna ismah punyer camera phone...isk2!! sedey2!!

tapi sebenarnya ak xnk citer byk2 sbb ak nk tunjuk gambr ja..(even gambar ak xcantik kot...hukhuk..) Tapi aku xkira, nk masukkan gak lam entry ak nih...hehhehe...

So, mcm bese r, SHOW TIME...!!hehehe




ni before kiteorg p larian tuk Melaka Maju 2010 pd hari ahad(17/10/2010)

lepak kt Mc Donald...Cik Akma Nabilah pn ad...dia yg ajar kiteorg bley refill air xyah bayar...hahahaha

rest kt kerus urut jap..hehehe




kt dataran pahlawan, melaka...lepas p larian Melaka Maju (bagi aku, kiteorg jln ja...hehehe)

kt bagunan kota A'Famosa...






Ni masa kiteorg p jln2 tu ngan Husna, Ismah, Firda, & mestilah aku...hehehee

Cik Husna...dia beli buih sabun..main tembak ja, buih2 pn kuar..kihkih

Cik Ismah Aina...ap yg ko ukir kt batu yg dh berukir tu ya...?? hahaha








Erm ,aku rasa tu ja lah kot buat masa ni...lain kali aku citer lg...
sbb aku rasa xda idea sgt aku nk merapu merapan ni...huhuhu...

ok lah, aku stop dulu yer...hehhe
Daaaaaa..


-liyana-

Saturday, October 16, 2010

My weekend..??

Hujung minggu ni...??
Apa yg aku nk buat..??
Segalanya akan terjawab esok....

hehehehe....

Adakah;
TIDUR??
JALAN2??
MENGEMAS BILIK??
STUDY??
MERAPU MERAPAN DLM BLOG???

Esok aku akan menjawabnya....
hehhehe
-liyana-

Tuesday, October 12, 2010

What I'm thinking right now....?????

hohoho....
hari aku bru habiskan satu exam lagi....sbb semalam dh satu paper...
Hari paper math aku..
Erm, KILLER question tu namanya...bkn sbrg soklan kot!!
huhuhuhuuuuu....



So, berbalik kpd tajuk aku hari ni...
What I'm Thingking right now..??

Friends??Love??
Study??
Money??
Job??
Car??
Class??
My self??

Owh, NO!!
I'm thinking of my parents lah...
I'm thinking about the people now...
I'm thinking of the issues right now...
I'm thinking of my home...
And I'm thinking of do I care about people think of me...??!!

Yes..I'm thinking that all of the time...



*********************************************************************************

Aku xtau apa yg aku repekkan tapi apa yg aku tau, itulah kenyataannya skrg...
sama sedar atau x,
kita sentiasa berfikir.
cuma apa yg kita fikirkan itulah yg menjadi perbezaannya...
biarpun ia merupakan satu kenyataan mahupun satu bayangan...

Cuma satu perkara saja yang aku nk tegaskan kt sini dan ia juga merupakan apa yg aku pegangkan...

"...jangan fikir apa yg org lain fikirkan tentang kita, tapi fikirlah apa yg kita fikirkan tentang orang lain...."

mungkin ada sesetengah yang tidak faham maksudnya..
okey lah, biar aku ulaskan sedikit tentang pernyataan ni.
Maksud aku kt sini ialah, kita jgn nk serabutkan kepala otak kita ni dgn tanggapan org lain terhadap kita.. xkisahlah apa yg dieorg nk fikir pasal kita sama ad kita ni mcm mana orgnya. Sebab yg berdiri nya kita hari ni sbb kita adalah kita bkn org lain yg bangunkan diri kita. Kita yg bangunkan diri kita sma ada kita sudah berdiri ataupun kita jatuh...
Faham x...???
Then, kita pn mestilah menjaga tanggapan kita terhadap org lain...jangan hanya nk fikirkan perkara yng negatif sahaja terhadap org lain, tp lihat pada pandangan yg positif jugak...

Pernah dgr, "kalau nk org lain hormati kita, hormatlah org lain dahulu.."

So, kalau nk org lain memandang kita dgn pandangan yg betul dan dihormati, kita mestilah betulkan pandangan kita dan juga hormatilah org lain jugak...

Aku rasa setakat ni ja lh dulu aku nk merapu merapan sikit pasal benda alah ni...
hahahaha...

(bese lh otak cam xbetul sikit bila aku dh hbis exam satu paper..tu belum exam paper2 tough lagi tu..agaknya going crazy lah kot...hahhaha)


okey lh, sambung nanti lah ek...bye2!!

-liyana-

Monday, October 11, 2010

KEM ....??

8/10 hingga 9/10/2010

Menghadiri satu kem atas ajakan rakan sbb kedengaran mcm best ja...
Erm, mungkin ada yg bestnya....

Lokasi: Empangan Durian Tunggal, Melaka.
Masa & tarikh: bermula dr 4 ptg (8/10) dan berakhir pada 9/10/2010
Peranan: Menjadi fasilitator kpd pelajar2 sekolah menengah..(SMASRA)

Ptg: bertolak ke lokasi..
Tmpt @ lokasi dh okey...
Tp sistem program agak mengecewakan aku yg masih baru utk memegang jwtn fasi tu..
ntah aku pn xtau nk ckp ap...
Kat blog aku ni, dgn secara tdk rasminya aku nk bagi komen yg aku xbley nk bagi sgt kt dpn dieorg tu..:

1. Penepatan jadual yang dirangka amat lemah. Lain yg dibgtau pd awlnya, lain yg di jadualkan slps tibanya kami di lokasi.
2. pengurusan masa yg sgt lemah!! Bkn masalah pljr yg ramai, bkn masalah program yg pertama kali menerima pljr yang ramai ttp atas kebijaksanaan pengurus program ini mengatur jadual yg penting!!
3. Sebarang perkara sila beritahu dengan sejelas-jelas yg mungkin yer!! ini x, last2 minit baru nk bagitau..!! Alasan sbb atas terima rungutan atau marah2 dr guru2 bkn sbb yg utama!!
4. Nama org wat bisness, tp mcm xtau nk wat peraturan lam aktiviti syarikat sendiri..
Cuba lah wat peraturan di mana sebarang arahan dr guru plajar semasa program dijalankan dan sepanjang pljr2 dibwh program fasi adalh dilarang sama sekali!! mcm tu okey pe..!! ini x, sbb kena mrh dek guru2 dieorg terus nk ubah jadual asal!! tolong r, tetapkan pendirian!!
5. Byk Ulasan tp x melihat pada fokus & matlamat!! Pandai keluarkan pernyataan tp xpandai nk masukkan fokus dan matlamat dlm aktiviti.TOLONG R!!! Fikir lah sendiri!!!
6. Erm, lain2 perkara aku mls dh nk ckp lagi...

So, kesimpulannya aku pn xtau nk kata ap tuk pengalaman kali ni..
Aku suka yg part masuk lam hutan tu sikit lah..lain2 ntah lah..byk mengecewakan sikit lh..!!

Lagi, sebenarnya aku dpt kenal lh sikit2 perangai org tu....Erm, mcm yg aku sangkakan, mmg agak hipokrit sikit. aku rasa aku xleh nk bergantung harap pada org tu. Lain di depan, lain dibelakang!! Lain kali kalo xsuka ckp xsuka lah!!
So, post aku lam fb tuk masa ni, "..nmpk mcm hipokrit sgt lah...!!"
Aku xhrap org tu faham, tp itu cara aku nk lepaskan sesuatu yg aku xsuka...bkn straight to da point...kdg2 mmg aku snang ckp lepas tp sbb aku igtkan ttg kedudukan aku skrg lah, aku masih berhati2!!

So, aku rasa, setakat tu ja lah kot ap yg aku bley kasi tau tuk masa skrg ni....
Kt bwh ni ad sikit gmbr2 yg aku amik time kt sna...juz tuk memori...!!

So, here we go...!!












Ni kt tepi tasik Empangan Durian Tunggal, Melaka tu.... Sempat lg aku suh org bwk kamera msuk hutan...hahahhaa....












-liyana-

Monday, October 4, 2010

Sedikit ketenangan...

Erm, sepanjang beberapa minggu @ bulan ni, aku asyik mengatakan tentang ke'tension'an aku jer kan..???

So, skrg aku nk bgtau kt korang jgk lh, yg aku dah rasa sedikit ketenangan biarpun aku xdpt rasainya sepenuhnya lagi kn...
Sebabnya, semua esaimen aku rasa aku dh htr, semua benda pn aku rasa aku dh hampir lakukan (kecuali tinggal amali utk PKP 3104 ) ja lh lg kan...
Pasni mesti tinggal tuk study n study for exam...tapi bley x aku xnk pikir pasal tu lg..???
aku nk restkan otak & bdn aku lu jap ea....hehehehehe...

Selain tu jgk, aku rasa aku dh jumpa kpd jwpn2 yg selalu sgt terbang2 kt atas kepala aku ni...
Erm....maybe akan menjadi satu nekad kot lepas ni...hehehhee
nk tau apa dia..???
Shhhhhh...RAHSIA....
hahahhaha...=)

Tp aku rsa mesti korang sakit hati kn kalau aku post benda alah ni tp aku xnk share ngan korang kan...??
hahahhaa..
well, mcm yg aku katakan,
Aku pun ada rahsia yg tersendiri dan aku yang tahu tentangnya...
hikhik..

by the way,
Ap yg aku nk tekankan kt sni ialah,
aku rasa aku dh tenang sikit kot dr keadaan yg before ni...
serabut serabai ja kejenya hari2. dgn keje2 lah, amali lah, presentation lh, ISL lh..
benda alah apa lg ntah....
Buat aku tertekan betullh...
huh..!!

okey lh, aku nk ckp sikit ja pn pasal ni...hehehhee

-liyana-