Saturday, September 4, 2010

Seminggu Ber PBS di SK Gondang, Terengganu...

Berlalu sudah seminggu aku menjalani Pengalaman Berasaskan Sekolah (PBS) di Sekolah Rendah Kebangsaan Gondang, K. Terengganu...Pengalaman aku kali ni agak banyak dan macam2 yg aku dapat...
Walaupun aku ada mak saudara kat sekolah tu tapi aku xlah nk meng'gediks' sgt asyik nk ikut dia ke sana ke mari.. Sbb aku bawak kwn2 aku dr jauh nun... Cik Hazirah, Cik Izzaty n Cik Saadah...
Mereka semua ni pn ikt sekali ngan aku...ehhehee...
kali ni aku dtg sebagai seorang bakal guru Pemulihan...
Jom, aku nk ceritakan pengalaman aku kt sekolah tu selama 4 hari ( sbb tolak hari kemerdekaan pada 31 ogos 2010)

Jadual aku bermula dr 29.08.2010 sehingga 02.09.2010.

29.08.2010

Hari pertama aku, Jijie, Ieda, & Zaty mendaftarkan diri di SK Gondang... Mesti r aku p ngan mak saudara aku. (Su).
Belum sempat nk daftarka diri, Encik Guru Besar nk kiteorg p perhimpunan dulu. Nasib kiteorg lah, kena Perkenalkan diri di perhimpunan... waaaaa...
"Gemuruh Jiwa".. mcm nk berkumandang ja lagu tu...
Ketar kot tangan & kaki aku kt atas pentas tu..aiyooooo..apalah nasib aku..!!
Cikgu Liyana: Assalamuaikum & slmt pagi.. nama saya Noorliyana bt Mohamad. Saya ulang, Noorliyana bt Mohamad... Saya akan berada di sini selama Satu minggu. Jadi saya mohon kerjasama dari anda semua. Sekian, terima kasih". Owh, saya berasal dari Terengganu."
Mak aih..korang xtau, mcm nk tercabut jantung aku ni!! Mengucap lah aku byk!! wawawaaaaaaaaa......

Then, lepas sorang2 perkenalkan diri. Habislah majlis perhimpunan tu...huhuhu...Mintak nyawa balik lah!!!!!!!!!!!
ahahhahahaa

Kemudia, kiteorg masuk lah bilik pemulihan.
Ahri pertama dah kena mangajar dieorg...guru pemulihan tu serahkan student kt kiteorg..apalagi, mengajar cara kami lah kan..ahahahhaa

Tapi hari tu bermula dgn baik2 ja..
guru2 pn okey sebenarnya..

Apabila loceng untuk pulang pn berbunyi, apalgi, time tuk balik r..
So, waiting for Su ea..
ehehheheehe

30.08.2010

Hari kedua ni, kiteorg bawak laptop.. Bajet nk wat keje lah kan...
ehehehee
Tapi adalah satu mind mape aku siap...(adalha jugak dr xda langsung..) (^_^)
satu hari kiteorg dul lam bilik guru, tapi kiteorg kena masuk kelas jugak..
kena jaga kelas darjah satu..
mak aih..mati kot nk handle bdk2 tu..
hikhik

31.08.2010

SELAMAT HARI MERDEKA MALAYSIA!!!!!!!!!
Hari ni semua cuti..
Ayah bawak aku n kwn2 p jln2...pusing2 terengganu sikit..
xhabis pusing pn, tp dpt kenal lh jgk sikit2 pasl trgganu ni..
aku ad post dh sikit2 gmbr kiteorg b4 ni.. korang tgk lh yer..
ehehehe

01.09.2010

Happy Besday AYAH..!!!!!!!!
Happy besday JIJIE...!!!!!!!
Slmt hari jd, semoga panjang umur, dimurahkan rezeki setiap tahun & setiap masa...
Semoga hidup diberkati oleh ALLAH....

hari ni pn kat sekolah, kiteorg wat byk keje jgk..sbb hari khamis kiteorg dimaklumkan bahawa akan diadakan sambutan hari kemerdekaan...So, berlari berkejaran lah kiteorg nk siapkan apa yg xsiap lg..
huhuhu

Sempat jgk, bersama2 ngan murid2 pemulihan & siap masuk kelas lg...hehehee
Pengalaman2!! Sgt manis dan indah bila diingat kembali biarpun ianya pengalaman pahit...
Dan sangat bermakna!!
Sebenarnya esok merupakan hari yg sangat mendebarkan bg kiteorg...
hikhikhik


02.09.2010

Hari ni merupakan hari terakhir aku n kwn2 akan berada di SK Gondang...
Juga sambutan kemerdekaan kali ke-53 di SK Gondang ini.
Hari ni kami perlu buat persembahan lah..
Aku~ mendeklamasikan sajak
Jijie~ Berpantun
Ieda~ Bernazam
Izzaty~ Bersyair

mcm2 rupa kot!!
ahahhahahaha

Then, majlis khatam Al-Quran..
Bahagikan kurma kpd guru2 n student..

Yg terharunya,
kiteorg dpt kad2 raya dr student..
biarpn hanya sekejap, tapi aku rasa mcm dihargai..
huhuhuhuu..


****************************************************************
Then, tamatlah sudah 4 hari kami berada di SKG ini..
mcm2 pengalaman yg aku dpt..
jugak pengetahuan baru..

SANGAT SERONOK..!!

So, kt sni aku ad sikit lh gmbr2 spjg kt SK Gondang...




kanak2 prasekolah lah ni... cute x..??


Ni lah dia guru2 SK Gondang...hampir kesemuanya lah...blkg tu lah kiteorg duduk.
.ehhehehe

Nk posing sikit kt blkg stage pn...
eheheheee


Ni lh dia Cikgu Izzaty & Cikgu Hazirah...
ehehehe

Ni plak Cikgu Saadah & Cikgu Liyana ( aku rasa mcm da tembam sikit da..)..
eheheheheee..


haaaa..tu dia..Cg Saadah kita ngah mengajar tu..
ehehehe...jgn marahh...




HEhehehehe...
Aku pn nk ngajar jgk..kihkih..
murid2 jgn takut yer..
Cg Liyana nk ngajar tu...
kahkahakah


penat wooooooo nk control bebudak ni... hanya tuhan ja yg tau...hukhukhuk

oit..cik hazirah..ko ni asyik nk mencapap ja...
wawaaaaaa

Sempoi betul cikgu2 sekolah ni..ehehhehe
best!!!!!!



Saya nk jd cikgu yg baik dan berdedikasi...
huhuhu...
Saya nk tgk anak2 didik saya menjadi org yg berguna suatu hari nanti...
Insyaallah...

*****************************************************************

Sebenarnya ad byk lg gmbr2 yg aku nk tunjukkan kt korang...
Tapi aku xsempt nk upload lg..ehehehe
Nanti aku upload lg yer...
ad byk lg kisah2 spnjg kwn2 aku berPBS kt umah aku..
aku hepy sgt2...!!

MIZZ U ALL...
hukhukhuk
(>_<)

-liyana-

2 comments:

  1. salam..
    nk tny ni..
    awk pnh PBS kt sk gondang ea??
    ok x skola tu ea??
    kat area mane ye skola tu??

    ReplyDelete
  2. sorry lmbt reply...ok !!..area Marang, Terengganu..
    sekolah n cg2 dia semua ok..
    student xramai sgt la...

    ReplyDelete