Sunday, September 19, 2010

Enjoy..!!

This moment happened on this date...

15.09.2010

Enjoy..!! Not ShopPing ea..!!

Macamlah time shopping ja tuk enjoy...

Aku kuar ngan kwn2 sekolah aku dulu da...

Izzamuddin,

Siti Zaharah,

Shahidah,

Solehah,

And Me.!!

Ehehhhe

Berjalan2 tanpa arah tujuan yg sebenarnya...

Dari duk lepak kt Pantai Batu Buruk sambil minum air Root Beer + float & mkn curly fries and french fries A&W, then p sambung mkn kt Mc Donald, kay Tee...

Makan, makan, makan..tu ja lah yg kiteorg buat...hikhik

Bermula dari kiteorg kuar pukul 11.00 pagi..(actually not really 11.00 a.m...). Gara2 tunggu Mak cik Solehah & Mak Cik Zaharah lah ni!! Kena tunggu dieorg lh ni...aiyaa..!!

Mcm yg aku ckp td, mula2 lepak kt Pantai Batu Buruk, K. Terengganu. (aku pn xtau kenapa singgah kat situ dulu td..) Disbbkan lapar, aku n Solehah p lah beratur nk beli air & fries kt A&W.. Erm, ada sikit xpuas hati pasal service kt A&W ni..lembap mcm siput kot!! Okey lah, maybe sbb baru nk ready after raya kot. Agaknya lah......Lepas tu, da dpt minuman dan makanan, lepak2 lh depan pantai tu...( actually nk habiskan masa smpai kul 12 tgh hari..nk tau kenapa..?? jap g aku kasi tau....hehehehehe

Tu dia....masing2 senyap bila da dpt makanan..!! Mc Donald lah sbbnya..Nk tunggu harga tuk lunch punyer pasal!! Mc Donald kn murah sikit time lunch..kn..??? Sambil2 mkn tu apa lgi, kiteorg xkn lepaskan peluang nk bergambar punyer..(tapi aku punyer kn, selekeh giler siot!!) Ngeeeeeeee....!!!(xsuke2x). Dun worry, aku kasinya korang tgk jgk gmbr2 tu...ehehhehe..

Then, lepas perut da kenyang, Incik Bidin pn bawak kiteorg p masjid Kristal...Sampai kt sana, nk turun dah tu, Mak Incik Shidah ni bley plak ckp xnk turun kt sna.. Boring lh tmpat tu..Aiyooooo..Sudah mau turun, bley dibilangnya begitu sih!! Cadangan seterusnya diterima oleh Incik Bidin. Tu dia, Muzium Negeri Terengganu!! RM 5 aku TERBANG...!!!!!!!!! owh, tidak!!

Komen pasal Muzium Negeri Terengganu sikit ea:

1. Apsal harga nk masuk dah naik..?? Sampai RM 5 tuk org dewasa...

2. Barang2 xda lah byk sgt kot... maklumat pn kebanyakannya xjelas...

3. Pasai apa xbley bwk masuk KAMERA..?? Rugi r, aku xleh amik gmbr2 aku!! Waaaaaa.........

4. Tapi kwsn kt luar tu boleh lh tahan cantik jugak...ehehehheheee

Tepat jam 3.30 petang, semua dh naik kereta tuk pulang... Tapi before tu Mak Incik Shidah ajak singgah kt umah buah hatinya dulu..Okey lh...ajakan diterima..wakakakakkaa...Spend time kt sna sampai kul 4.00 petang..Time to back home!!!

Ehehehehhehheee.

**********************************************************************************

Hampir separuh hari kuar dgn kwn2. Puas hati lh jgk...ehehehe

Actually, mcm2 citer yg kuar dr mulut masing2..ahahahhaha

Biasalah...dh namanya boleh jumpa setahun sekali.( Nama ja sekampung tp, nk kuar mcm lh duk kt lain2 benua..ahahahhaaa).

Tapi tu lh dia kekangan yg sebenarnya..masing2 dh haluan hidup masing2. Aku di Melaka, Solehah di Kelantan, Zaharah di Kuala Lumpur, Shahidah kt Terengganu, & Izamuddin kt Sarawak..!! mmg lh susah nk jumpa kalau mcm ni...hukhuk..

Hari pun dh larut mlm...aku pn dh penat nk meng’entry’ blog aku tuk hari ni...ehehehehe.

So, setakat tu ja lah aku nk ceritakan tentang aku n kwn2 aku sejak dr sekolah rendah dan sekolah menengah lagi...huhu..actually, kdg2 aku mmg rindukan semua org ..wawawwaaa....

Mizz U all...!!





Ini lah dia Muzium Negeri Terengganu yg terletak di Losong, Terengganu..

Ni kt depan pintu masuk Muzium tu lah...aiyoo...orang p raya umah kwn2 n saudara mara, aku p beraya kt muzium lak...hahahahaha...

xda org nk amik gmbr aku, aku p amik gmbr sendiri lah...
wakakkakakaka...

Standing in front of da Muzium...
pose sikit ea...
hikhik

Snap by timing...okey lh jgk tu...
asal nmpk gmbr sudaaaa.....hahhahahaa

Bidin ni asyik nk mencapap ja...dh lh duk kt depan sekali tu...
nsb baik muka aku still nmpk..(xnk lari dr gmbr kot...hahhahahaa)

Aku nmpk selekh kot..huhuhuhuhu..
xsuke2x!!!

Lepak kt Mc Donald...
lama lh jgk..ehehehhee..
(zarah, mu control ayu kot...hahahhaha)


Peace..!! Lovey dovey..!!
hehehehe

Cik Zaharah....
( bakal nurse kot..) aku xnk kena cucuk dek mu tau..!!)
ahahaha

Smile..!!

Incik Izamuddin...!!
(hoho..tahniah sbb dpt sambung degree kt Unimas..!! ehehehehee..)

Cik Shahidah...!! hehehehe...
sempoi kot bdk ni..!! hahahahaa...I like..!!

Aku bukan termenung tau..!!
saja nk meng'gedix' xnk tgk kamera..!! hahahhahaha..



****************************************************************************************

FRIENDS,

If we have the chance to be like this again,

I'm da person that really happy..!!

and I want to say again..

Thanks for da moments & thanks to being my friends...!!

From da bottom in my heart,

I MISS YOU ALL...!!


love,

-liyana-

1 comment:

  1. heyy....

    time kasih....

    now i now i did not alone..~~

    ReplyDelete