Thursday, September 30, 2010

Aku tersedar...!!

Hari ni baru aku tau satu perkara...
Jika dulu aku hanya mendengar org mengatakannya..
tapi kini aku sendiri yg melaluinya..

Kawan..
hanya ada bila kita sentiasa dekat dgn mereka...
bila kita terlupakannya, mereka pn begitu...
satu kenyataan yg aku xbley nk sangkalnya pada hari ni...

Sebab,
hari ni aku tgk, semakin lama, semakin aku jauh dr kwn2 aku dulu..
Even dr sekolah rendah, sekolah menengah, matrik sehinggalah sekarang..
Yg ada dgn kita adalah kwn kita yg skrg...
jika dulu, kalau ada sebarang masalah ja, mesti nk cari kwn lama konon..tp lama2 aku kena bergantung harap pada diri sendiri..
Tapi yg pasti,
org yg sentiasa ada utk aku setiap masa ialah:
mak ayah aku,
adik beradik aku,
saudara mara aku,
sepupu-sepupu aku..
yg dulu kdg2 aku alpa ttg kehadiran dieorg....
tp kini mereka lah tmpt utk aku merapu merapan kdg2...

Kalau dulu aku nk mrh2 kalo kwn2 yg lama xlyn aku,
tp kini aku rasa aku fhm kot..
mungkin sbb dieorg dh semakin sibuk dgn rutin harian dieorg jgk...
mungkin dieorg sibuk dgn hal masing2...
Aku bkn kerna nk sedapkan hati sendiri dr aku terpaksa mkn hati dgn sikap dieorg,
tp aku kena bljr masa akan mengubah kita,..
apa yg aku bljr spjg masa ni, pandai2 lah utk aku berkawan & cari kwn...
bkn sbb bijak pandai mereka,
bkn sbb pangkat dan harta mereka,
tp sebab keikhlasan mereka dalam PERSAHABATAN..

Walau sesingkat mana pun sebuah persahabatan,
selagi boleh berhubung,
berhubung lah..
selagi boleh berjumpa,
berjumpa lah.
selagi boleh bertegur sapa,
bertegur sapa lah.
selagi boleh bergurau senda,
bergurau senda lah.
selagi boleh bergaduh,
bergaduh lah..
selagi boleh mengucapkan perkhabaran,
sampaikan lah...
selagi aku mampu mencipta kenangan itu,
akan aku berusaha utk ciptakannya...
kerana, sekali saat itu terhenti,
mana lagi aku nk mencarinya...
segalanya mungkin berubaha.
biarpun hanya utk seketika...

Hargailah orang yg berada di sekeliling anda...
kerana, mungkin kdg2 kita terlupa utk memandang mereka dengan jelas.
Tapi cukup lah sekadar kita sedar bahawa masih ada org utk bersama dgn kita..

**********************************************************************************

Begitulah keadaannya saat aku tersedar,
Aku tersedar masih ada org yg sayangkan aku,
aku tersedar aku masih ada sisa peluang utk betulkan kesilapan aku,
aku tersedar masih ada waktu utk aku berfikir,
aku tersedar masih ada ramai manusia lagi yg menantikan kehadiranku kedalam dunianya,
aku tersedar aku masih boleh bergantung harap pada org lain...biarpun bukan sepenuhnya..
AKU TERSEDAR, MASA YG AKAN MENENTUKAN SEGALA-GALANYA...


tersedar,
-liyana-

I LOVE BOOKS..!!

At the book store...!!
I like to be here..
hehehehe..
especially,
NOVELS..!!



I love books..
I love reading too..
& I love novels too..(including the others books...)
hihihi


-liyana-

Lepaskan apa yg terbuku..

Lepaskan apa yg terbuku...??
aku pn xtau kenapa aku pilih tajuk yg tu...
maybe sbb aku rasa aku nk merapu merapan kali ni kot...
hahahhahaaa...

okey lh, first of all..
aku rasa, aku nk mkn aiskrim ja...
sbb aku nk rasa tenang jap...
cptlah..!!
aku nk aiskrim!!
hukhuk
tau xkenapa aku suka mkn aiskrim...??
sbb, bila aku kn aiskrim, semua perakara yg buatkan aku jd panas, bley disejukkan..
mcm hati aku jgk..sbb tu kdg2 aku bley punyer perasaan yg sgt beku...!!
hahahhaa
mcm yg org selalu ckp kt aku, "bdk xda perasaan"!!
bkn xda perasaan, tp aku xsuka luahkan..

Sbb yg aku tau,
selagi aku bley bertahan, aku akan bertahan..
paling teruk aku hanya bley menangis ja....
tu yg aku tau..
tp sbenarnya, aku ni jrg nk titiskan airmata tuk sbb yg xmunasabah n benda yg remeh temeh..!!
please lhhhhhhh........!!

Then,
pasal keje plak..(maksud aku keje sekolah @ esaimen2 aku lh tu..!!)
bila aku rasa aku dh htr separuh tu, aku rasa aman lh sikit dunia ni...
tetiba plak, bila dh htr satu persatu, aku rasa keje makin byk lew plak...!!
APA KES NI...???!!!
kalo igtkan sbb tanggungjwb mmg aku jwb dh kot...!!!
tension2x!!

tp nsb baik aku dpt mkn kek white-chocolate secret recipe..!! hehehehe
sdp2x!!
hlg jap ketensioanan aku...hahahhaaa
tp kalo bab keje ni jgk lah,
aku rasa aku nk ikut saranan kata2 adik aku tu..
After ni cubalah variasi sikit org tu..(fhm x mksdnya tu..??? teetttt..)
hahahhaaa....
RAHSIA...hikhik

Lagi,
utk kesekian kalinya jgk,
aku rasa, aku nk habiskan semester ni dgn cptttttttttttt sgtttttttttt...!!
sbbnya, adalah kerana apa yg aku alami disekelilingku...
pasal ni xleh ckp byk2...
nanti karang aku plak yg sensitifnya, tambah plak ngan rasa bersalahnya...
agaknya lah kot...
hahahhaaaaa.....

Erm,
lagi aku nk ckp yg aku dh beli habis baca novel Kak Dhiya Zafira yg baru tu..ehehhehe
Jauh Kau Pergi...
Erm, ranking yg ke dua lh kot dr keempat2 novelnya tu..hehehhehe

okeylah, sebenarnya aku masukkan entry aku yg baru ni lpas aku balik main bola jaring td...
jgn ckp lew...
kalah kot..
hehehhe
tp aku main bkn kerna menang atau kalah, tp sbb aku nk enjoy..
sbnrnya aku nk lepaskan tension tp mcm xckp lepas ja...
aku hanya bley lpskan bila aku main bola baling atau badminton ja kot...
hehehhehe...

so, aku rasa setakat ni ja dulu aku nk merapu merapan kot..
hehehehe..


-liyana-

Wednesday, September 22, 2010

Dalam Kesibukan...

Erm, kali ni..dalam kesibukan yang teramat sangat,
dan dalam ketekanan yg teramat dalam,
dan dalam keterpaksaan yang teramat teruk...
Aku teruskan jugak semua perkara yang aku xnk buat aku...

Kerja2 yg bertimbun2,
Arahan tugasan yang bertalu-talu,
Dengan kepala yg sarat utk kerah idea,
Dengan tidor yg xcukup,
Dengan keadaan yg memaksakan ni,
Aku teruskan jugak...

Sebab,
Aku nk hadapi kenyataan bahawa utk dptkn sesuatu yg manis,
kita perlu hadapi sesuatu yg sukar dahulu..
bak kata pepatah,
berakit-rakit ke hulu,
berenang-renang ke muara,
bersakit-sakit dahulu,
bersenang-senang kemudian.

Disebabkan aku nk melepaskan diri dr waktu ke'tension'an aku ni, aku kena wat dulu kerja2 ni..
Owh, TIDAKKKKKKKKKKKKKKKKKK.........!!!!!!!!
Bencinya aku..!!

Minggu ni, bermula dr aku balik saja beraya dr kampung halaman aku yg tercinta tu,
aku terpaksa menghadap benda2 yg sgt menyerabutkan otak aku ni..

Kerja kurus ini lh,
kerja kursus itu lh..
Amali itu lah,
Amali ini lah,
Pembentangan itu lh,
Pembentangan inilh.
BBM itulh,
BBM ini lh..
Argghhhhhhhhhhhhhh...
Gila betul!!
Semua ni, nk dlm satu masa...
Jadi, dlm diri aku n kepala aku pn, semua benda ad...
Geram, marah, bengang, hepy(sbb lps htr KKP), sedih, mcm2 lg lh..aiyooooo..
ini mcm MAU GILA pn ad lor..!!!!!!!!!!!.

Bila aku boleh keluar mkn aiskrim ni...?
Bila aku boleh keluar jln2..? (bkn hbskan duit lh..)
BILA...???
Erm, tunggu ja lh kot nanti...
hukhukhuk..

Tuk hari ni, sebenarnya aku nk cakap yg aku TENSION tahap cipan dh ni...!!
huhuhuhuuuuuuuuuuuuuuu......


ke'tension'an,
-liyana-

Sunday, September 19, 2010

Enjoy..!!

This moment happened on this date...

15.09.2010

Enjoy..!! Not ShopPing ea..!!

Macamlah time shopping ja tuk enjoy...

Aku kuar ngan kwn2 sekolah aku dulu da...

Izzamuddin,

Siti Zaharah,

Shahidah,

Solehah,

And Me.!!

Ehehhhe

Berjalan2 tanpa arah tujuan yg sebenarnya...

Dari duk lepak kt Pantai Batu Buruk sambil minum air Root Beer + float & mkn curly fries and french fries A&W, then p sambung mkn kt Mc Donald, kay Tee...

Makan, makan, makan..tu ja lah yg kiteorg buat...hikhik

Bermula dari kiteorg kuar pukul 11.00 pagi..(actually not really 11.00 a.m...). Gara2 tunggu Mak cik Solehah & Mak Cik Zaharah lah ni!! Kena tunggu dieorg lh ni...aiyaa..!!

Mcm yg aku ckp td, mula2 lepak kt Pantai Batu Buruk, K. Terengganu. (aku pn xtau kenapa singgah kat situ dulu td..) Disbbkan lapar, aku n Solehah p lah beratur nk beli air & fries kt A&W.. Erm, ada sikit xpuas hati pasal service kt A&W ni..lembap mcm siput kot!! Okey lah, maybe sbb baru nk ready after raya kot. Agaknya lah......Lepas tu, da dpt minuman dan makanan, lepak2 lh depan pantai tu...( actually nk habiskan masa smpai kul 12 tgh hari..nk tau kenapa..?? jap g aku kasi tau....hehehehehe

Tu dia....masing2 senyap bila da dpt makanan..!! Mc Donald lah sbbnya..Nk tunggu harga tuk lunch punyer pasal!! Mc Donald kn murah sikit time lunch..kn..??? Sambil2 mkn tu apa lgi, kiteorg xkn lepaskan peluang nk bergambar punyer..(tapi aku punyer kn, selekeh giler siot!!) Ngeeeeeeee....!!!(xsuke2x). Dun worry, aku kasinya korang tgk jgk gmbr2 tu...ehehhehe..

Then, lepas perut da kenyang, Incik Bidin pn bawak kiteorg p masjid Kristal...Sampai kt sana, nk turun dah tu, Mak Incik Shidah ni bley plak ckp xnk turun kt sna.. Boring lh tmpat tu..Aiyooooo..Sudah mau turun, bley dibilangnya begitu sih!! Cadangan seterusnya diterima oleh Incik Bidin. Tu dia, Muzium Negeri Terengganu!! RM 5 aku TERBANG...!!!!!!!!! owh, tidak!!

Komen pasal Muzium Negeri Terengganu sikit ea:

1. Apsal harga nk masuk dah naik..?? Sampai RM 5 tuk org dewasa...

2. Barang2 xda lah byk sgt kot... maklumat pn kebanyakannya xjelas...

3. Pasai apa xbley bwk masuk KAMERA..?? Rugi r, aku xleh amik gmbr2 aku!! Waaaaaa.........

4. Tapi kwsn kt luar tu boleh lh tahan cantik jugak...ehehehheheee

Tepat jam 3.30 petang, semua dh naik kereta tuk pulang... Tapi before tu Mak Incik Shidah ajak singgah kt umah buah hatinya dulu..Okey lh...ajakan diterima..wakakakakkaa...Spend time kt sna sampai kul 4.00 petang..Time to back home!!!

Ehehehehhehheee.

**********************************************************************************

Hampir separuh hari kuar dgn kwn2. Puas hati lh jgk...ehehehe

Actually, mcm2 citer yg kuar dr mulut masing2..ahahahhaha

Biasalah...dh namanya boleh jumpa setahun sekali.( Nama ja sekampung tp, nk kuar mcm lh duk kt lain2 benua..ahahahhaaa).

Tapi tu lh dia kekangan yg sebenarnya..masing2 dh haluan hidup masing2. Aku di Melaka, Solehah di Kelantan, Zaharah di Kuala Lumpur, Shahidah kt Terengganu, & Izamuddin kt Sarawak..!! mmg lh susah nk jumpa kalau mcm ni...hukhuk..

Hari pun dh larut mlm...aku pn dh penat nk meng’entry’ blog aku tuk hari ni...ehehehehe.

So, setakat tu ja lah aku nk ceritakan tentang aku n kwn2 aku sejak dr sekolah rendah dan sekolah menengah lagi...huhu..actually, kdg2 aku mmg rindukan semua org ..wawawwaaa....

Mizz U all...!!





Ini lah dia Muzium Negeri Terengganu yg terletak di Losong, Terengganu..

Ni kt depan pintu masuk Muzium tu lah...aiyoo...orang p raya umah kwn2 n saudara mara, aku p beraya kt muzium lak...hahahahaha...

xda org nk amik gmbr aku, aku p amik gmbr sendiri lah...
wakakkakakaka...

Standing in front of da Muzium...
pose sikit ea...
hikhik

Snap by timing...okey lh jgk tu...
asal nmpk gmbr sudaaaa.....hahhahahaa

Bidin ni asyik nk mencapap ja...dh lh duk kt depan sekali tu...
nsb baik muka aku still nmpk..(xnk lari dr gmbr kot...hahhahahaa)

Aku nmpk selekh kot..huhuhuhuhu..
xsuke2x!!!

Lepak kt Mc Donald...
lama lh jgk..ehehehhee..
(zarah, mu control ayu kot...hahahhaha)


Peace..!! Lovey dovey..!!
hehehehe

Cik Zaharah....
( bakal nurse kot..) aku xnk kena cucuk dek mu tau..!!)
ahahaha

Smile..!!

Incik Izamuddin...!!
(hoho..tahniah sbb dpt sambung degree kt Unimas..!! ehehehehee..)

Cik Shahidah...!! hehehehe...
sempoi kot bdk ni..!! hahahahaa...I like..!!

Aku bukan termenung tau..!!
saja nk meng'gedix' xnk tgk kamera..!! hahahhahaha..



****************************************************************************************

FRIENDS,

If we have the chance to be like this again,

I'm da person that really happy..!!

and I want to say again..

Thanks for da moments & thanks to being my friends...!!

From da bottom in my heart,

I MISS YOU ALL...!!


love,

-liyana-

Tuesday, September 14, 2010

Apabila Mata mula berkata-kata...

...Mesti ngeri jika mata mampu berkata-kata dan bercakap..
sebab ia akan memberitahu segalanya tentang apa yg dilihat..
yg baik mahupun buruk..
Mata jugak tidak mampu untuk berbohong...


Benar kata org..
mata xmampu menipu, tapi ada benda lain yg boleh menipu..
Seandainya mata ini dapat berkata-kata,
ia akan memberitahu dan bercerita bahawa:

1. pada zaman sekarang, aku tgk ramai manusia yg memakai pakaian yg 'tidak cukup kain'. Terdedah sana, terdedah sini...Ini kah yg dikatakan zaman moden ataupun mahu kembali kpd zaman Mesopotamia yg dahulu???
2. kalau dahulu aku tgk perempuan dan lelaki bukan kalau bersembang bukan main jauh lagi, kalau menjerit pn belum tentu dgr lagi pn, org lain masih mengata.Tapi sekarang aku tgk lelaki dan perempuan bukan muhrim bertepuk-tampar sebelah menyebelah pn, mak bapak sendiri xckp apa2 pn..Apa kes plaknya ni...??
3. Aku pn tgk xkira lelaki atau perempuan sekarang yg lebih byk menggunakan anggota mulut mereka utk menilai org lain...mana otak fikiran mereka utk berfikir dahulu sebelum bercakap..??
4. kenapa sekarang ni mulut lebih byk mainkan peranan dr mata..?? Ialah, manusia ni belum tgk sesuatu hal dengan jelas lg dh mula nk menyalahkan dan memburuk2 kan org lain...
5. Lagi satu, kenapa lh manusia ni xpandai nk control aku..?? kenapa suka tgk video2 yg xelok2?? kenapa nk tgk jgk rancangan2 yg xelok..?
6.Tapi aku suka bila, manusia akan berubah hatinya apabila bijak menggunakan aku...kerana DARI MATA TURUN KE HATI..
ehhehehe..
7. Aku tgk manusia hari ni lebih menilai luaran dr dalaman..kdg2 aku pn nk nilai org lain gunakan mata hati aku...bkn mata kasar aku..
8. kdg2 aku mmg bencikan manusia2 ni..xpandai nk gunakan aku!! Cepat jer kaki tgn manusia bertindak bila nmpk sesuatu. bknnya nk perhatikan dulu apa yg berlaku...Itu lah manusia..lebih cpt bergerakbls dr berfikir dahulu..
Seandainya, mata ini dpt berkata-kata, dr awal2 lg kita sentiasa berjaga2..sbb xnk mata kita sendiri berkata2 yg buruk ttg kita sendiri..kan..??
Fikir2 kan lah...


-liyana-

Friday, September 10, 2010

RAYA 2010..

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI ...!!

Hari ni hari raya Aidilfitri yang pertama...
Best jugak lah hari ni..
Dpt tangkap gambar2 family...
hohohooo..
Then, dr pg pergi umah mak saudara, balik lepas Asar kot...
hahahhaaa..
lama bebenor aku p raya...
hikhik...

Utk post kali ni aku nk tunjukkan gambar2 family aku sebelah ayah aku..
Okey lah, macam biasalah kan..
SHOW TIME...!!!





Ini semua ahli keluarga aku sebelah ayah aku...
(tidak tertinggal satu pun..ehehehehe..suka2x)

This is my family..
.ehehehehe...




Ini keluarga Su aku..
That is her family...


Ini keluarga Chek Ngah aku plak...
ehehehe...


Me & Su...

****************************************************

Okey lah...
Ini adalh utk hari raya pertama..
Untuk hari raya yg seterusnya....
korang tunggu ja lah aku update yg terbaru..
okey..??
ehehehehe..
Aku pun da penat ni...
nk rehat n tido..
hikhik..

sekali lgi aku nk ucapkan
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI..!!

Salam Aidilfitri,

-liyana-

Thursday, September 9, 2010

Malam Raya...!!

10/09/2010...

Malam raya..!! Rasa best sgt!!!
Dpt tgk bunga api, bdk2 ni main mercun..!!
Suka2x!!
Sebab benda yg paling aku suka tgk ialah BUNGA API!!!!!
ehehehhee

mlm ni kiteorg dpt rehat awal sikit sbb petang tu da siapkan n kemaskan brg2 dalam rumah ni..
ehehehe
Tapi, dgn baik hatinya aku pergi umah Su, tolong Su vacuum sofanya..
ehehehehe...

menjelang pukul 12.30 pagi, aku bukak Facebook...
Aku bukak satu notification..
tetiba ja aku rasa, aku benci nk bukak facebook kali ni..
Aku dpt post dr rakan sekelas aku..
And guess what, ad ke nk kaitkan nama org lain dlm post tu..
agak2 r wei..
jgn nk canang2kan nama aku sewenang2nya..
aku ad pn ada hak..
Nampaknya, korang xkenal aku lagi kot..
Tapi untuk setakat ni, aku lebih senang memegang title single...
So, aku xkn ubah kedudukan tu lg utk pengetahuan anda sekalian yer..
melainkan parents aku nk tolong ubahkannya...
HARAP MAKLUM...

Tapi walauapapun berlaku,
kat sini aku nk mintak maaf zahir dan batin atas segala kesilapan aku..


SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI..

Saturday, September 4, 2010

Seminggu Ber PBS di SK Gondang, Terengganu...

Berlalu sudah seminggu aku menjalani Pengalaman Berasaskan Sekolah (PBS) di Sekolah Rendah Kebangsaan Gondang, K. Terengganu...Pengalaman aku kali ni agak banyak dan macam2 yg aku dapat...
Walaupun aku ada mak saudara kat sekolah tu tapi aku xlah nk meng'gediks' sgt asyik nk ikut dia ke sana ke mari.. Sbb aku bawak kwn2 aku dr jauh nun... Cik Hazirah, Cik Izzaty n Cik Saadah...
Mereka semua ni pn ikt sekali ngan aku...ehhehee...
kali ni aku dtg sebagai seorang bakal guru Pemulihan...
Jom, aku nk ceritakan pengalaman aku kt sekolah tu selama 4 hari ( sbb tolak hari kemerdekaan pada 31 ogos 2010)

Jadual aku bermula dr 29.08.2010 sehingga 02.09.2010.

29.08.2010

Hari pertama aku, Jijie, Ieda, & Zaty mendaftarkan diri di SK Gondang... Mesti r aku p ngan mak saudara aku. (Su).
Belum sempat nk daftarka diri, Encik Guru Besar nk kiteorg p perhimpunan dulu. Nasib kiteorg lah, kena Perkenalkan diri di perhimpunan... waaaaa...
"Gemuruh Jiwa".. mcm nk berkumandang ja lagu tu...
Ketar kot tangan & kaki aku kt atas pentas tu..aiyooooo..apalah nasib aku..!!
Cikgu Liyana: Assalamuaikum & slmt pagi.. nama saya Noorliyana bt Mohamad. Saya ulang, Noorliyana bt Mohamad... Saya akan berada di sini selama Satu minggu. Jadi saya mohon kerjasama dari anda semua. Sekian, terima kasih". Owh, saya berasal dari Terengganu."
Mak aih..korang xtau, mcm nk tercabut jantung aku ni!! Mengucap lah aku byk!! wawawaaaaaaaaa......

Then, lepas sorang2 perkenalkan diri. Habislah majlis perhimpunan tu...huhuhu...Mintak nyawa balik lah!!!!!!!!!!!
ahahhahahaa

Kemudia, kiteorg masuk lah bilik pemulihan.
Ahri pertama dah kena mangajar dieorg...guru pemulihan tu serahkan student kt kiteorg..apalagi, mengajar cara kami lah kan..ahahahhaa

Tapi hari tu bermula dgn baik2 ja..
guru2 pn okey sebenarnya..

Apabila loceng untuk pulang pn berbunyi, apalgi, time tuk balik r..
So, waiting for Su ea..
ehehheheehe

30.08.2010

Hari kedua ni, kiteorg bawak laptop.. Bajet nk wat keje lah kan...
ehehehee
Tapi adalah satu mind mape aku siap...(adalha jugak dr xda langsung..) (^_^)
satu hari kiteorg dul lam bilik guru, tapi kiteorg kena masuk kelas jugak..
kena jaga kelas darjah satu..
mak aih..mati kot nk handle bdk2 tu..
hikhik

31.08.2010

SELAMAT HARI MERDEKA MALAYSIA!!!!!!!!!
Hari ni semua cuti..
Ayah bawak aku n kwn2 p jln2...pusing2 terengganu sikit..
xhabis pusing pn, tp dpt kenal lh jgk sikit2 pasl trgganu ni..
aku ad post dh sikit2 gmbr kiteorg b4 ni.. korang tgk lh yer..
ehehehe

01.09.2010

Happy Besday AYAH..!!!!!!!!
Happy besday JIJIE...!!!!!!!
Slmt hari jd, semoga panjang umur, dimurahkan rezeki setiap tahun & setiap masa...
Semoga hidup diberkati oleh ALLAH....

hari ni pn kat sekolah, kiteorg wat byk keje jgk..sbb hari khamis kiteorg dimaklumkan bahawa akan diadakan sambutan hari kemerdekaan...So, berlari berkejaran lah kiteorg nk siapkan apa yg xsiap lg..
huhuhu

Sempat jgk, bersama2 ngan murid2 pemulihan & siap masuk kelas lg...hehehee
Pengalaman2!! Sgt manis dan indah bila diingat kembali biarpun ianya pengalaman pahit...
Dan sangat bermakna!!
Sebenarnya esok merupakan hari yg sangat mendebarkan bg kiteorg...
hikhikhik


02.09.2010

Hari ni merupakan hari terakhir aku n kwn2 akan berada di SK Gondang...
Juga sambutan kemerdekaan kali ke-53 di SK Gondang ini.
Hari ni kami perlu buat persembahan lah..
Aku~ mendeklamasikan sajak
Jijie~ Berpantun
Ieda~ Bernazam
Izzaty~ Bersyair

mcm2 rupa kot!!
ahahhahahaha

Then, majlis khatam Al-Quran..
Bahagikan kurma kpd guru2 n student..

Yg terharunya,
kiteorg dpt kad2 raya dr student..
biarpn hanya sekejap, tapi aku rasa mcm dihargai..
huhuhuhuu..


****************************************************************
Then, tamatlah sudah 4 hari kami berada di SKG ini..
mcm2 pengalaman yg aku dpt..
jugak pengetahuan baru..

SANGAT SERONOK..!!

So, kt sni aku ad sikit lh gmbr2 spjg kt SK Gondang...




kanak2 prasekolah lah ni... cute x..??


Ni lah dia guru2 SK Gondang...hampir kesemuanya lah...blkg tu lah kiteorg duduk.
.ehhehehe

Nk posing sikit kt blkg stage pn...
eheheheee


Ni lh dia Cikgu Izzaty & Cikgu Hazirah...
ehehehe

Ni plak Cikgu Saadah & Cikgu Liyana ( aku rasa mcm da tembam sikit da..)..
eheheheheee..


haaaa..tu dia..Cg Saadah kita ngah mengajar tu..
ehehehe...jgn marahh...




HEhehehehe...
Aku pn nk ngajar jgk..kihkih..
murid2 jgn takut yer..
Cg Liyana nk ngajar tu...
kahkahakah


penat wooooooo nk control bebudak ni... hanya tuhan ja yg tau...hukhukhuk

oit..cik hazirah..ko ni asyik nk mencapap ja...
wawaaaaaa

Sempoi betul cikgu2 sekolah ni..ehehhehe
best!!!!!!



Saya nk jd cikgu yg baik dan berdedikasi...
huhuhu...
Saya nk tgk anak2 didik saya menjadi org yg berguna suatu hari nanti...
Insyaallah...

*****************************************************************

Sebenarnya ad byk lg gmbr2 yg aku nk tunjukkan kt korang...
Tapi aku xsempt nk upload lg..ehehehe
Nanti aku upload lg yer...
ad byk lg kisah2 spnjg kwn2 aku berPBS kt umah aku..
aku hepy sgt2...!!

MIZZ U ALL...
hukhukhuk
(>_<)

-liyana-

Wednesday, September 1, 2010

Jalan2 Dgn kwn2! - part 1

hohohoooo..
kali ni aku jln2 ngan kwn2 aku lah plak...
kalo dulu aku asyik jln2 ngan ahli family ja,
so, kali ni ngan kwn2 lah plak kan...

kt sni ada lah sikit2 gambar yg aku amik...
So, here we go...












ehehhehe..
tu ja lah gmbr2 yg aku bley kasi tuk sementara waktu ni..
nanti aku upload lg yer..
eheheheee...

mlm ni aku agak ngantok r..
sebenarnya esok aku, & kwn2 kena wat persembahan sempena hari kemerdekaan!!
Nervous tahap cipan kot...
wawawawaaaaaaaa...
doa2 kan lh kami yer...
semoga semuanya berjalan lancar yer..
AMINNN.......

okey lh,
slmt mlm semua!!

-liyana-