Wednesday, August 11, 2010

Puasa...!!

Mlm ni aku pergi surau untuk terawih kedua..
bermakna berlalu lah sudah utk puasa pertama..
Tadi, aku pergi beli makanan utk makanan berbuka aku lah kan..
dekat jer..
Bazar dekat taman, hadapan Melaka Central...( aku lupa nama taman daaa...)
Mak aihhhh..bukan ramai org kot..!!
sepanjang aku lalu nk tengok kuih muih dan lauk pauk yg dijual disitu, lain pulak yg aku nmpak...
Means, aku nampak orang2 lah..orgnya ramai sangat lah wei....!!
Ada byk lg kan bazar, p lah tempat lain..aiyaaa...
penyibuk betul lah...ehehehe

Tapi, hari ni bley jgk aku tgk macam2 ragam org, di hari pertama berpuasa..
Kadang2 bukannya senang utk melaluinya, setelah setiap hari kita dihidangkan pelbagai juadah pada waktu yg tertentu.
Dan bukannya susah apabila kita hanya perlu menahan lapar dan dahaga...
Namun, disebalik seharian terpaksa menahan diri dari makan dan minum, kenikmatannya dapat kita rasai apabila kita berdepan diwaktu berbuka...
Tersangat lh nikmat...ehehehe..(sbb dah bley makan laaa...)

Pada mlmnya pulak, nikmat nya bley kita rasai lagi apabila kita dpt bersama2 solat jemaah dan solat terawih... ( aku solat smpai mangantuk pn ada..huhuhu)

Erm, sempena bulan puasa ni, aku nk tanamkan satu nekad lah dalam diri aku ni..(sebenarnya beberapa nekad lah kot..:

1. Aku belajar nk hidup sendiri dulu..(means berdikarilah..)..ehehee
2. Erm, aku nk kekalkan status single aku ni dulu kot..( sbb xda org nk kat aku lah tu...wawaaaaa..)
3. Jadikan tahun ni lebih bermakna dr tahun2 lepas..( xkira lah dr aspek apa pun..hihi)
4. Aku nk rasa berpuasa di rumah aku sekali ...( walaupun bukan sebulan penuh lah ..huhuhu)
5. Erm, aku rasa dh cukup lh kot tuk setakat ni..karang kan satu pn xternekad..ahahhaaa..

Okey lah..aku nk chow dulu lah..dh lewat ni..esok nk bangun...kalo aku terbangun awal tu, aku akan bersahur lah, tapi kalo x, erm, xda mknanya aku nk bangun sahur..huhuhu
Okey lh, slmt bersahur..!!
gud nite..!!

-liyana-


No comments:

Post a Comment