Monday, August 9, 2010

Disebaliknya....( B.I.G. fasa II 2010)-part 1

Setiap perkara yg berlaku pasti ada hikmahnya...cuma kdg2 kita saja yg terlupa bahawa, setiap perkara yg berlaku pasti ada sebab dan musababnya. Tapi kita manusia biasa yg punyer pelbagai perasaan dan kdg2 kita terlupa bagaimana utk menggunakannya...

Ahad- 8 Ogos 2010.. Barang2 berharga kwn2 aku dah hilang..!! 2 buah laptop, dua beg duit, 1 handphone..!! Sampai hati si pencuri tu..Aku sgt geram dgn dia!! Dia dh buatkan kwn2 aku menangis dgn teramat teruk. Pada pagi yg sama jugak, kelas kami ada program Bina Insan Guru kt zoo melaka. Malangnya, kami terpaksa membatalkan segala-galanya kerana kejadian tu. Zoo ke mana, program pn ntah ke mana... Tapi esok masih ada...harapan tetap ada dan masih mengharapkan perkara yg terbaik akan berlaku...

Isnin-9 Ogos 2010. Masih mengharapkan perkara yg lebih baik akan berlaku hari ni. Pagi, sambutan 'Ihya Ramadhan. Moga2 permulaan puasa utk hari ini adalh lebih baik dr semalam..

Seperti tardemark aku, semalam adalah kenangan, hari ni adalah kenyataan dan esok adalah harapan.. Jika semlm aku bley menangis sbb satu kejadian, tp hari ni aku bley tersenyum kerana hikmah di sebalik kejadian semalam.
Pagi2 lg td, pihak HEP ckp nk jumpa kelas yg xsempt wat BIG smlm and then dia ckp dia ad program baru tuk kiteorg..ermmm, kiteorg pn masih berfikir tuk terima atau x sbb dh berurusan dgn pihak zoo melaka tu kan.. Tapi dgn kerjasama yg akan diberikan oleh pihak HEP sendiri, kami telah bersetuju tuk pergi ke tempat yg bakal memerlukan khidmat kami. Taman Seri Duyong, Melaka, tempat yg bakal kami tujui..
Pukul 12 thg hari kami bertolak ke sana dgn persediaan yg ringkas.
Mula2 kami mempunyai kumpulan kami sendiri tp apabila kami
tiba di sana, semuanya menjadi secara spontan, tp tetap enjoy dgn tugas masing2. Walaupun sekejap, tp aku rasa keseronokannya, walaupun tanpa mentor di sisi kami, tapi kami xbersendirian.. ehehehe.. ada lecturer, pihak HEP sendiri sgt bertanggungjawab dan xlupa jugak Pak Said (driver bas mktb).. Thanks sbb bwk kami pergi Perigi Hang Tuah..ehehehe..best2!!!
Then, Liya jugak ada belikan kami cendol!! (bkn belanja lh, guna duit masing2 tp dia tolong p belikan..ehehe)

Walaupun penat tuk seharian, tp kami tetap happy..dan jugak kiteorg ada exchange hadiah!! aku dapt seutas jam yg comel...from Maisarah Mahussain..ehehe..Thanks Mai..hadiah yg comel..
Hari ni mmg best lh bg aku..pengalaman dan perasaan yang aku rasa aku boleh kongsikan bersama2 dgn org lain...walaupun seketika tetapi sgt bermakna. Itu lah kenangan terindah..

Bergambar...???!!!
Ini adalah aktiviti wajib kami kot!! ahahahaa...
So, now, show time..!!



Uish, berat noh...!! nk patah pinggang aku wei..huhuhu
but enjoy..!! =)


Jijie, ko wat pe ni..?? Aku amik gmbr ko, ko p amik gmbr sapa plak ni...??
ehehe..btw, nice pose..!!

Ni dengan anak penyelia asrama aku sbnrnya, anak Puan Husna.. masa ni dia duk umah pengasuh dia, merangkap tuan punyer rumah yg kami bersihkan tu..ehehe...comel x..?? =)


Maisarah..await mata hang p tutup tu...?? kami silap snap ka..?? ehehe.. Izzaty, bila lh ko nk senyum sikit..ehehehe...lam gmbr lh, hari2 aku tgk dia tersenyum..

Angkat jgn xangkat..ehehehe..dr kiri, Wan Nor Hafizah, Afiqah, & Alliya..

smile...!!

Erm, tuk hari ni, gmbr2 ni ja aku yg aku smpat masukkan. Nanti kalo ada masa lg aku akan masukkan lagi...So, aku akan menyambung entri aku lg pada masa akan dtg..wait for BIG part 2..ehhehehe...okey lh, bye2..Aku pn dh ngantok sgt hari ni sbnrnya..penat sikit..!! ehehe

-liyana-





No comments:

Post a Comment