Monday, August 30, 2010

Lagu raya (2)

Khairil Johari Johar

Sepasang Kurung Biru

Tiada salam atau ucapan
Tiada pesan tanda ingatan
Suasana penuh keriangan
Ku teringat pada seseorang
oh...

Di hari yang berbahgia ini
Hatiku kosong dan sepi sekali
Betapa manis kenangi lalu
Menyambut raya bersama denganku
oh...

( korus )
Tiada bisikan lembut yang ku dengar
Hanya suara azan sayup bergema
Masih kurasakan hangat tanganmu
Di pagi raya bersalam dengan ku

Tetamu datang tetamu pergi
Namun tak tiba orang ku nanti
Hanya sepasang kurung nan biru
Menjadi teman mengubat rindu ku
oh...

( ulang korus )

*************************************************************************

my favourite song...
sgt tersentuh lagu ni...
huhuhu...
my top song lah...
ehehee

-liyana-

Sunday, August 29, 2010

HOME SWEET HOME...!!

29.8.2010

Home Sweet Home..!!!
ehehehehe..
Mom, Dad, everyone..
I'm coming...!!
(with my friends..hikhik)
Sampainya aku kt kampung,
of course lah best kot!!!!!!!!
ahahahhaahahah
balik mesti r tdo dulu...
petang baru lah kiteorg kuar..
Aku, Jijie, Ieda, and Zaty..
kiteorg p Mydin Mall...
ehehehehhe
First time kiteorg p beli brg2 dapur..
kahkah...
rupa sorg2 blurr mcm ap..
ye lah org xpernh masuk dapur...
So, kekok tahap cipan lah..
Tapi kiteorg beli tu, okey lh jgk....
barang2 yg berguna lah kan..
ehehhehee
Then, balik p bazar jap..
beli kuih muih yg simple jer...
but okey lah...

Jijie,

sejak dtg umah aku..
perkataan yg selalu dia sebut ialah,
"SERONOKNYA.."
ahahahhahahaa...
mcm seronok ja dia ni...
ehehehehehe

Ieda,

ehehehehe..
pening lalat naik bas nk balik terengganu..
wakakakaka...
Tp okey lh jgk bila sampai umah aku..
hikhikhik

Izzaty,


ehehehehhehhehe..
Mabuk naik bas nk p Terengganu...
xsampai Segamat lagi dh termuntah..
ciannya..hehehehe
Tapi masih boleh tersenyum bila jejakkan kaki kt umah aku tu..
ehehehehehe

******************************************************
Mcm2 lh dieorg ni...
aku nk ucapkan selamat dtg ke rumah aku..
ehehhehehehe...
Bertahan lah ngan kerenah orang2 di rumah ini ya..
ehehehe


So, sampai setakat ni dulu ya aku tulis lam entry aku kali ni..
ehehehe
nanti aku kasi perkembangan terbaru aku di sekolah yer...
bye2..
slmt mlm..


-liyana-

Thursday, August 26, 2010

Hari ini..!!

wow..!!
Hari ini aku xtido langsung sebab aku siapkan kerja kursus dan jugak aku berkemas sekali...
huhuhuhuuuuuu
sangat mengantok sebenarnya...
Dalam pikiran aku ni sebenarnya xda benda lain dah,
melainkan aku nk BALIK KAMPUNG!!
ehehehehhehe..

biarpun aku akan membawa kerja yg bertimbun2, tapi aku akan tetap gagahi jua utk pulang...
ooo yeahhhhhh...

Agenda pgi ini (sebelum balik):
1. perhimpunan pagi (tazkirah)
2. kelas Puan Radin Mas...(dia ckp nk sembang pasal raya...erm..??)
3. Kelas Puan Robiah...(kena bentang BBM..main lah tu..)

Then:
1. sambung berkemas...
2. rehatkan mata jap b4 kuar..
3. erm..kemudian, tgk keadaan lh mcm mana..
ehehehehe..

Perkara ni kdg2 xleh dirancang kan..??

MOM, DAD, & all my family, I MIZZ U ALL..!!

love,
-liyana-

Wednesday, August 25, 2010

Balik Kampung...!!!!!

Yahooooooooo........!!
Jumaat ni aku nk balik kampung aku...
So, aku nk sertakan sekali lh lagu kegemaran aku bila aku nk balik kampung..
terutamanya nk balik sambut HARI RAYA sekali...
ehehehe....

******************************************************************************

Sudirman ( Sudirman )
Balik Kampung

Perjalanan jauh tak ku rasa
Kerna hati ku melonjak sama
Ingin berjumpa sanak saudara
Yang selalu bermain di mata
Nun menghijau gunung ladang dan rimba
Langit nan tinggi bertambah birunya
Deru angin turut sama berlagu
Semuanya bagaikan turut gembira

Balik kampung oh oh...( 3X )
Hati girang
Ho ho... Balik kampung (3X)
Hati girang
Terbayang wajah-wajah yang ku sayang
Satu-satu tersemat di kalbu
Pasti terubat rindu di hati
Menyambut kepulangan ku nanti

( ulang dari mula )

***************************************************

itu lah sikit lirik2 yg boleh aku tunjukkan bila hati aku kegirangan sikit..
waaaaa.......(sebenarnya dlm hati bkn main sedih nk balik giler2 ni)
huhuhuhuhu...

xtau lah kenapa kali ni aku rasa nk balik sgt...
maybe sbb dah lama xbalik kot...
lagi pun kwn2 aku pn ikut aku jugak...
ehehehheee..

So, welcome to my home...
Saadah Mohammed,
Nurhazirah Md Nor,
&
Nor Izzaty Zaini..

Dengan setulus ikhlas, aku menjemput kehadiran korang ke teratak rumah aku ni...


TERATAK EN. MOHAMAD & PUAN KAMARIAH...
And anak2..hikhik..(termasuk lah aku tu...)
So, I will be home soon...
really exited to be there..!!
yeahhhhhhhhhhhh..!!!!


Love,
-liyana-


Saturday, August 21, 2010

Hujung minggu...


Hujung minggu ni, semua org balik...
So, aku pn balik lh jugak..
Tapi bkn rumah sediri lh, rumah cousin..
kt KLUANG, JOHOR...

Erm, xdpt balik umah lg, balik umah saudara pn xpa lh kot..
But next week, I will be at home...
ehehehe
So, this is his family....


Ini lh family En. Albatri & Puan Yusliza sekeluarga...
ehehehe..


Kdg2 time cuti hujung minggu,
umah dieorg jugak lh aku balik...
bosan duk kt mktb...
huhuhu...


-liyana-

Friday, August 20, 2010

Bosan dgn alasan..!!

Arggghhhhh...
Xtau kenapa & mengapa, aku rasa sgt benci utk mendengar alasan manusia2 ni...
xkira lah, sama ada kwn2 yg baru ataupun yang lama..
Asyik dgn alasan saja..

Aku xtau lh, mmg mereka mempunyai alasan itu ataupun mereka cerita alasan tersebut..
Biasalah...manusia ni cipta alasan mestilah utk elakkan diri ataupun selamatkan diri...
kdg2 tu ja yg tujuan mereka....
huh!!

Aku mmg penat dgn semua ni..
Jika xnk katakan xnk, jika setuju katakan setuju...
Perlu ker ambil masa yg terlalu lama utk menjwb...??
itu pn aku telalu bosan utk menunggu jwpn..
erghhhhhh..benci betul lh dgn manusia mcm ni..
Sentiasa berckp dgn penuh falsafah,
tp hidup dgn dunia sendiri..
Apakah mksudnya tu...??
Aku sndiri pn xfhm dgn manusia mcm ni...
huh..
*sighn

Aku pernh terbaca ttg manusia dan alasan ni.
Manusia ni sentiasa mencipta alasan setiap kali ada peluang.
Xkira lh, utk perkara yg baik mahupun yg buruk.
mungkin menjadi kebiasaan mereka utk terus hidup..
Mungkin...

Alasan yg dicipta kdg2 adalah utk menyenangkan hati org lain,
kdg2 utk mengecewakan org lain pn ad...
itulh dia..
kadang2 yg kita sndiri pn xterjangka....

itu lh dia..
expected the unexpected...
kan..??

So, I want to stop here..
Aku sambung lain kali ja lah yer...
ehehehe


Salam Ramadhan,

-liyana-




Tuesday, August 17, 2010

Kaya atau Miskin...??

Kaya atau miskin...??
kalau nk tengok seseorang tu kaya atau miskin,
apa pendapat korang..??

Erm, kaya atau miskin..??
korang pandang harta seseorang kah atau pun korang pandang pada budi pekerti seseorang itu..??
okey, kat sini aku nk ulas lah sikit pasal ni..
Pada masa sekarang ni, ramai org yg lebih memandang pada harta dan pangkat seseorang xkira lah utk dijadikan kwn ke, dijadikan pasangan hidup ke atau pun apa2 lagi lah....betul x apa yg aku katakan ni...??
kalau korang xcaya, cuba korang tgk cara hidup seseorang lah. Dan jugak tgk org2 yg berada disekelilingnya...kalau dia kaya, kwn2 dia pn mesti terdiri dr org2 yg hebat jgk...
Okey, aku xnk ckp lebih2 lah, tp kebanyakannya aku tgk mcm ni lh manusia pada hari ini..
kalau ditanya kenapa pilih cara hidup mcm tu...??
Jawapannya hanya satu ja kot.
"Zaman skrg memerlukan duit utk hidup, kalau xda duit mcm mana nk hidup..."... mcm ni lh jwpn dieorg...

*mengeluh...

Aku pn xtau nk komen apa lg pasal ni...
Tapi bagi aku lh, kalau kita kaya wang ringgit tapi budi bahasa dan moral kita miskin, apa maknanya sebuah kehidupan...??
manakala, seandainya kita miskin harta tapi ilmu dan budi pekerti dalam diri adalah tidak ternilai, betapa untungnya seseorang jika dapat hidup selama-lamanya.
Sayang, kita tetap akan mati jugak suatu hari nanti.
Dan, yg menjadi bekalan tika mati hanya lah iman, doa anak yg soleh , sedekah jariah dan amalan semata-mata.
Jadi, di manakah harta2 yg bernilai jutaan ringgit itu di bawa...??
fikir-fikir kan lah...

*********************************************************************

Ini bukanlah, apa2.
Cuma hanya utk mengingatkan diri kita sendiri..
sbb kdg2 kita pun terlupa dan alpa...
Jadi, bijak2 lh utk membahagikan antara bekalan dunia dan bekalan akhirat..


p/s: berilah komen2 dan pendapat anda ttg perihal ni yer...!!


Salam Ramadhan,
-liyana-


Touching day.... =)

Hari ni, aku rasa semua bdk kelas aku touching habis ea...
ehehehe....
sebab kes bgi sijil kt kwn2 n nyatakan kebaikan dieorg...
And aku dapat Cik Nazreen kita lah...ehehehe
Aku plak dinilai oleh Cik HAzirah kita..!!!
Tapi kan aku nk cakap kat sni....., AKU MALU OOOOO...!!!
Sbb aku NANGIS lam kelas td..!! waaaaa
Xtahan kot!!
Cik Jijie kita ni huraikan byk sgt kebaikan aku..huhuhuhu..
Lidak ku kelu untuk berkata apa2...

Apa yg dpt aku bljr ttg hari ni ialah, kalo sayang,
sekali sekala tu cubalah untuk kita ucapkan..
begitu juga kalau dia ada kebaikan yg boleh kita ungkapkan,
cubalah utk huraikan..
supaya mereka tau..
tapi bukanlah hanya ucapan semata-mata tanpa kita tunjukkan...

Tapi bagi aku,
aku jenis yg ego sikit nk ckp aku suka ke, aku syg ker..
cuma yg boleh aku buat ialah,
aku boleh tunjukkan yg peduli kt dieorg,
aku boleh jaga dieorg kalo dieorg ada ngan aku,
aku cuba menjadi yg terbaik kt dieorg lah...
erk, korang faham x ni...??
erm, kalau xfaham, korang faham2 sendiri lah...
ehehehee
sbb kdg2 ada sesetengah org yg xbley nk ungkapkan/bagitau apa yg dieorg rasa,
tapi dieorg juz bley tunjukkan saja..
kan..??
(sendiri jawablah yer...) kihkih

Aku rasa aku xnk ckp byk sgt kot pasal benda2 touching ni..
ehehehe,,
sbb aku pn TOUCHING jgk td...
So, entry aku smpai sni lh dulu tuk yg ni..
ehehehe

p/s: PL 1, td 1st time aku nangis lam kelas yer...?? ehehehe. Setelah hampir 2 tahun kita duk sekelas, baru skrg kita nangis pasal benda ni..ehehehee..
By the way, aku suka kwn ngan korang!!! huhuhu.

LUV U ALL,

-liyana-

Friday, August 13, 2010

Pose...!! -part 3

Tentang Bina Insan Guru lagi...ehehehe..
Kali ni, lebih fun sikit ea..
aku nk tunjuk gmbr2 yg byk pose sikit..

Gmbr2 ni diambil oleh kamera aku yg berjenama Samsung ES 17
yg mempunyai shot 12.2 Mega Pixel...
Walaupun murah, tapi gmbr2nya memuaskan hati aku lh , lebih baik dr kamera yg mahal2 tp gmbr xberapa memuaskan..
ehehehe..

So, ini adalh pose aku dan bdk2 kelas aku ambil..


Ini lah kesemua bdk2 kelas aku, PL 1 yg jarang sekali nk tengaok bajunya seragam dan juga ahli kelasnya cukup 20 orang...ish2..!!

I like this pose...hikhik

Ini hadiah jam yg aku dpt dr Maisarah...sbb sempena ulang tahun kelas kiteorg yg ke dua hari tu...so, kiteorg wat lh sesi exchange hadiah..mcm2 yg dieorg dpt..ehehehe..






Cik Izzatul Husna..selaku pengerusi Program Bina Insan Guru Fasa ke-2 kali ini...
ehehehe



With my roommate...NIS SHAHIDA...!!

Setiap kenangan yg kita ciptakan, walaupun seketika tapi ia merupakan kenangan yg sgt bermakna...
kita sama-sama bergembira,
kita sama-sama bersedih,
dan kita juga yg sama-sama mencipta setiap kenangan itu...

Thanks everyone for that moment...

Miss u all,
-liyana-

Thursday, August 12, 2010

B. I. G. fasa II -part 2

Salam semua...ehehe..
So, aku nk sambung pasal BIG kelas aku yg baru ni tu..
Aku juz nk tambah gambar ja..ehehee..
sebenarnya aku tengah wat report BIG ni lah..
Ini lah kerja sebagai setiausaha...asyik2 report ja yang kena wat..kalo x report, kena wat kertas kerja..
nasib badan betullah...

So, sekali lagi,

SHOW TIME...!!
ehehe..























Ini adalah antara gmbr2 yg Aku amik time kiteorg wat keje..ad byk lg pose sebnarnya...
Nanti aku upload kn lagi..tapi tuk setakat ni, yg ni ja lah aku kasi korang tgk..
ehehehee...

Aku smbung lg nanti yerk..
Sabar...!!

-liyana-



Wednesday, August 11, 2010

Puasa...!!

Mlm ni aku pergi surau untuk terawih kedua..
bermakna berlalu lah sudah utk puasa pertama..
Tadi, aku pergi beli makanan utk makanan berbuka aku lah kan..
dekat jer..
Bazar dekat taman, hadapan Melaka Central...( aku lupa nama taman daaa...)
Mak aihhhh..bukan ramai org kot..!!
sepanjang aku lalu nk tengok kuih muih dan lauk pauk yg dijual disitu, lain pulak yg aku nmpak...
Means, aku nampak orang2 lah..orgnya ramai sangat lah wei....!!
Ada byk lg kan bazar, p lah tempat lain..aiyaaa...
penyibuk betul lah...ehehehe

Tapi, hari ni bley jgk aku tgk macam2 ragam org, di hari pertama berpuasa..
Kadang2 bukannya senang utk melaluinya, setelah setiap hari kita dihidangkan pelbagai juadah pada waktu yg tertentu.
Dan bukannya susah apabila kita hanya perlu menahan lapar dan dahaga...
Namun, disebalik seharian terpaksa menahan diri dari makan dan minum, kenikmatannya dapat kita rasai apabila kita berdepan diwaktu berbuka...
Tersangat lh nikmat...ehehehe..(sbb dah bley makan laaa...)

Pada mlmnya pulak, nikmat nya bley kita rasai lagi apabila kita dpt bersama2 solat jemaah dan solat terawih... ( aku solat smpai mangantuk pn ada..huhuhu)

Erm, sempena bulan puasa ni, aku nk tanamkan satu nekad lah dalam diri aku ni..(sebenarnya beberapa nekad lah kot..:

1. Aku belajar nk hidup sendiri dulu..(means berdikarilah..)..ehehee
2. Erm, aku nk kekalkan status single aku ni dulu kot..( sbb xda org nk kat aku lah tu...wawaaaaa..)
3. Jadikan tahun ni lebih bermakna dr tahun2 lepas..( xkira lah dr aspek apa pun..hihi)
4. Aku nk rasa berpuasa di rumah aku sekali ...( walaupun bukan sebulan penuh lah ..huhuhu)
5. Erm, aku rasa dh cukup lh kot tuk setakat ni..karang kan satu pn xternekad..ahahhaaa..

Okey lah..aku nk chow dulu lah..dh lewat ni..esok nk bangun...kalo aku terbangun awal tu, aku akan bersahur lah, tapi kalo x, erm, xda mknanya aku nk bangun sahur..huhuhu
Okey lh, slmt bersahur..!!
gud nite..!!

-liyana-


Selamat datang Ramadhan..!!

Salam Ramadhan kepada semua...

Hari pertama berpuasa, bersendirian dan tanpa bersahur..huhuhu
Mak, ayah, yana rindukan nk makan kt umah..
Aku ckp, 'sabarlah wahai hai..kau akan pulang xlama lagi..sabar2..!!'

Maktab aku cuti hari ni, so, aku tido ja lah memanjang..nk wat apa lgi kan..ehehehehe
tapi nanti petang Ieda ckp dia nk kuar p bazar, so, aku igt nk ikut dia jugak..huhuhu
mesti ramai org nanti kan..??
Ye lah, puasa pertama, mesti ramai yg p bazar..

So, kita tgk lh mcm mana nanti..
XSABAR nk tunggu Berbuka ni..!!
ehehee

sebagai permulaan, ni aku nk kasi niat berpuasa...
نَوَيْتُ صَوْمَ غَدٍ أَنْ أَدَاءِ فَرْضِ رَمَضَانَ هَذِهِ السَّنَةِ لِلَّهِ تَعَالَى
SELAMAT BERPUASA SEMUA...

KEPADA : MAK, AYAH, ADIK2, SAUDARA MARA, KAWAN2, DAN TIDAK LUPA JUGAK KEPADA SELURUH UMAT ISLAM DI DUNIA INI...!!

salam Ramadhan,

-liyana-

Monday, August 9, 2010

Disebaliknya....( B.I.G. fasa II 2010)-part 1

Setiap perkara yg berlaku pasti ada hikmahnya...cuma kdg2 kita saja yg terlupa bahawa, setiap perkara yg berlaku pasti ada sebab dan musababnya. Tapi kita manusia biasa yg punyer pelbagai perasaan dan kdg2 kita terlupa bagaimana utk menggunakannya...

Ahad- 8 Ogos 2010.. Barang2 berharga kwn2 aku dah hilang..!! 2 buah laptop, dua beg duit, 1 handphone..!! Sampai hati si pencuri tu..Aku sgt geram dgn dia!! Dia dh buatkan kwn2 aku menangis dgn teramat teruk. Pada pagi yg sama jugak, kelas kami ada program Bina Insan Guru kt zoo melaka. Malangnya, kami terpaksa membatalkan segala-galanya kerana kejadian tu. Zoo ke mana, program pn ntah ke mana... Tapi esok masih ada...harapan tetap ada dan masih mengharapkan perkara yg terbaik akan berlaku...

Isnin-9 Ogos 2010. Masih mengharapkan perkara yg lebih baik akan berlaku hari ni. Pagi, sambutan 'Ihya Ramadhan. Moga2 permulaan puasa utk hari ini adalh lebih baik dr semalam..

Seperti tardemark aku, semalam adalah kenangan, hari ni adalah kenyataan dan esok adalah harapan.. Jika semlm aku bley menangis sbb satu kejadian, tp hari ni aku bley tersenyum kerana hikmah di sebalik kejadian semalam.
Pagi2 lg td, pihak HEP ckp nk jumpa kelas yg xsempt wat BIG smlm and then dia ckp dia ad program baru tuk kiteorg..ermmm, kiteorg pn masih berfikir tuk terima atau x sbb dh berurusan dgn pihak zoo melaka tu kan.. Tapi dgn kerjasama yg akan diberikan oleh pihak HEP sendiri, kami telah bersetuju tuk pergi ke tempat yg bakal memerlukan khidmat kami. Taman Seri Duyong, Melaka, tempat yg bakal kami tujui..
Pukul 12 thg hari kami bertolak ke sana dgn persediaan yg ringkas.
Mula2 kami mempunyai kumpulan kami sendiri tp apabila kami
tiba di sana, semuanya menjadi secara spontan, tp tetap enjoy dgn tugas masing2. Walaupun sekejap, tp aku rasa keseronokannya, walaupun tanpa mentor di sisi kami, tapi kami xbersendirian.. ehehehe.. ada lecturer, pihak HEP sendiri sgt bertanggungjawab dan xlupa jugak Pak Said (driver bas mktb).. Thanks sbb bwk kami pergi Perigi Hang Tuah..ehehehe..best2!!!
Then, Liya jugak ada belikan kami cendol!! (bkn belanja lh, guna duit masing2 tp dia tolong p belikan..ehehe)

Walaupun penat tuk seharian, tp kami tetap happy..dan jugak kiteorg ada exchange hadiah!! aku dapt seutas jam yg comel...from Maisarah Mahussain..ehehe..Thanks Mai..hadiah yg comel..
Hari ni mmg best lh bg aku..pengalaman dan perasaan yang aku rasa aku boleh kongsikan bersama2 dgn org lain...walaupun seketika tetapi sgt bermakna. Itu lah kenangan terindah..

Bergambar...???!!!
Ini adalah aktiviti wajib kami kot!! ahahahaa...
So, now, show time..!!



Uish, berat noh...!! nk patah pinggang aku wei..huhuhu
but enjoy..!! =)


Jijie, ko wat pe ni..?? Aku amik gmbr ko, ko p amik gmbr sapa plak ni...??
ehehe..btw, nice pose..!!

Ni dengan anak penyelia asrama aku sbnrnya, anak Puan Husna.. masa ni dia duk umah pengasuh dia, merangkap tuan punyer rumah yg kami bersihkan tu..ehehe...comel x..?? =)


Maisarah..await mata hang p tutup tu...?? kami silap snap ka..?? ehehe.. Izzaty, bila lh ko nk senyum sikit..ehehehe...lam gmbr lh, hari2 aku tgk dia tersenyum..

Angkat jgn xangkat..ehehehe..dr kiri, Wan Nor Hafizah, Afiqah, & Alliya..

smile...!!

Erm, tuk hari ni, gmbr2 ni ja aku yg aku smpat masukkan. Nanti kalo ada masa lg aku akan masukkan lagi...So, aku akan menyambung entri aku lg pada masa akan dtg..wait for BIG part 2..ehhehehe...okey lh, bye2..Aku pn dh ngantok sgt hari ni sbnrnya..penat sikit..!! ehehe

-liyana-





Saturday, August 7, 2010

Permata Hatiku...

Aazim, Mubin, & Alif...

Aazim and Alif... umur yang sangat jauh bezanya..tetapi saiznya jugak agak berbeza dari umur sebenar...ahaks3x...

Dua beradik yang agak berbeza saiz...dan selalu jugak bergaduh...!!
ehehehe..
AISYAH NADZIRAH and MOHAMAD AAZIM MUHAIMIN..



Ini lah antara budak2 yg paling aktif dan nakal sekali..tp kdg2 budak2 ni lah penawar duka aku... Kdg2 time sunyi jer, mesti teringat kt dieorg...huhu...
Mizz u All...
(^_~)

Love,
-liyana-


Kuiz..???

Hari ni aku ada kuiz PNB kt DTF...
xramai pn yg dtg..
Tapi aku nk ckp kt sni, aku jwb soklan2 tu dgn penuh yakin ja...
ahahaha..
xda baca ap2 pn pasal kuiz tu, dan jugak time menanda tu pn hanya dengan sekali tanda shj..xda persoalan betul ke x...??
ahahha
apa punyer org lh ni...
Nasib lh ye Kuiz PNB...
hikhik

-liyana-

Membazir...!!!!!


Huahuahuahuaa........
Aku rasa mcm nk menangis ja hari ni...
Aku telah menghabiskan separuh duit perbelanjaan aku utk barang2 yg tidak diperlukan sgt...
Duit aku kali ni hanya cukup utk perbelanjaan aku sahaja..
Tidak lebih dan tidak kurang...
Waawaaaaaa..
Mana akauntan aku ni..???
(Erk, sejak bila aku ada akauntan aku sendiri..?? ahahhahaa)

Pertama: Aku beli novel lagi...yg bertajuk , "Antara Benci & Rin
du..??" keluaran Kaki Novel.
Kedua: Aku beli sehelai baju kebaya ungu. Kat Jaya Jusco Melaka.
Ketiga: Makan kt Secret Recipes kt sna..siap ngan air sekali..mahal kot...!!
Keempat: Beli hadiah Jijie lagi..nasib baik lh share ngan Husna...huhuhu
Mak, duit Yana da habis...!!!
huhuhuhu..


Nampak gayanya, aku kena diet lah ni..
Bukan diet sbb nk kurus tapi diet sbb xda duit..
wawawaaaaaa...

p/s: Tapi duit xda pn, dgn membeli brg2 tersebut, ada lh jugak sikit rasa kepuasan..hikhik. xda lh menyesal sgt..huhuhu

-liyana-

Wednesday, August 4, 2010

Hate..!!!!!!!!

Aku benci lelaki tu..!!!!!
Benci3x!!
Arghhh...

(>_<)

I really meant it..!!
No more hope for him..
juz stop untill here..
NO!!
Actually, a long time ago I should do it..
Yea..
That is the big mistake I done..
Then, no more about him..
Juz a friend in the past..
(>_<)

-liyana-

Keluarga dr Kedah...

Aku nk kenalkan beberapa org ahli keluarga angkat ku yg dr Kedah..
Al-kisahnya pendek ja...hehehee

Baru2 ni mereka sekeluarga ad
a dtg rumah kami...Best kot..!! Even xsempat nk sediakan makanan mewah2, tapi tetap gembira aku tengok...
ehehee..

Nama kakak angkat aku tu, Cik Ida Nazlida Idrus..
Pak cik Idrus tersangat lah sporting..mcm tu jugak ngan
adik Kak Ida...





Ini lah sebahagian dr keluarga Kak Ida dan jugak dr keluarga aku...
Pak Cik tu Pak cik Idrus, bapak Kak Ida...Ayah aku xda, dia p Melaka time ni..sibuk betullah sukan tu!! ish2!!

-liyana-

I miss You....!!

Mommy, Daddy, Hazwani, Hasimah, & Mubin...!!
I miss you all......!! huhuhu...

Jugak kat saudara mara aku..!!!!!!!
Erm, mestilah sepupu-sepupu ku termasuk lam senarai jugak kot..hukhukhuk

Tunggu lh beberapa minggu lg, aku akan pulang lah..
Bukan bersendirian, rakan-rakan seperjuangan ku bakal mengikuti ku..
ehehehe
Jom kawan2, kenali Terengganu!!!
Keropok Lekor satu!!!!!!!
wahahahaha...

Entah lah, kali ini agak rindu n teringat jugak lh kat korang semua...
Maybe sebab aku xsempat makan durian kat umah kali ni kot...
waaaaaaawaaaaaaaaaa...
Dh lah hari tu call kat umah, mak angkat, tapi ayah kat belakang memanggil-manggil aku tuk makan durian plak...
Ni macam nak kenakan Yana jer..!! Sampai hati..!!
Ayah, simpan lah durian tuk Yana sikit..Ayah ni pn..
huhuhuhuu...

Xpa2....
My sweet home, wait for me ea...
hikhik..
I will come back on this fasting month..
It is quite hard for me along this month,
but whatever it is, I will try my best to stay as I'm..

I miss you all....!! (^_~)

love,

-liyana-



Cincin..!!

Can I ask this ring for my engagement or my wedding at the future..???!!!
It is looking so simple but still look like an exclusive one to me..!!

Harap2 aku dpt kot cincin mcm ni satu hari nanti...ehehehe
tp kalo xdpt dr sesiapa pn, aku beli lh sndiri..siap ukir nama aku kot...!!
wakakakaa...
Aku bukanlah terlalu high sgt smpai nk mintak yg mewah2 punyer, cukuplh sekadar ringkas dan cantik bila dipakai.jugak sesuai di jari manisku..ewahhhh.
Gediksssssss betul aku kali ni...ahahahahaa..
Apa salahnya kan..??
Tak salah utk memiliki impian tp salah kalau langsung xda impian lahhh..!!!
Betul x..???!!

-liyana-

Friends...


Friendship...??
What the real meaning of friendship..?

Aku pn xtau maksud yg sebenar-benarnya..
tp cukup lh sekadar aku tau yg aku mempunyai sahabat2 yg boleh bersama2 ketika aku susah dan senang.. tapi kdg2 bukan senang nk mencari org yg begitu..
Jd, kita lh yg perlu bijak dlm memilih kwn2 supaya kita dpt mencari kwn dlm erti kata yg sebenarnya...

I love my friends...
because they are also teach me how to survive in my life,
& they are also the part of my life..
I don't care who they are, where they are from and how they are look..
because what I know is,
the sincerety of the friendship..
That is what I called it as a friendship...

-liyana-

Tuesday, August 3, 2010

Pembelajaran hari ini...

Aku xtau kenapa, tp aku rasa hari ni okey lh jgk..dr segi pembelajaran, aku rasa aku byk belajar sesuatu hari ini..
Aku dpt sesuatu jugak td waktu Dr. Tan ajar kiteorg..dia mmg sentiasa suka memnita pndangan dan idea kiteorg dan dia juga byk memberika pengetahuan yg sgt berguna. Td dia ada cerita tentang seseorg yg sgt kaya di dunia dan mendapat ranking kedua slps Bill Gates!! wow!! iaitu Warren Buffet ...So, kat situ madame menunjukkan tentang prinsip2 hidup beliau yg menjadikan beliau berjaya dan gaya hidup beliau yg paling aku banggakan!!

Live your life as simple as you are!!

kata-kata ni jugak yg telah aku pegang sejak dulu lg..
Dlm hidup Warren Buffet, beliau sgt simple orgnya..walaupun memiliki beberapa puluh syarikat yg sgt berjaya tetapi beliau hanya mempunyai sebuah rumah yg sgt simple dan yg paling aku terkejut, rumahnya tidak mempunyai setiang pagar pun!! Betapa biasanya kehidupannya..
Okey, setelah apa yg aku baca tentangnya tu, pada pandangan aku lh, dia mmg seorng yang berjaya. Tetapi pada masa yg sama dia pn nk rasai sebuah kehidupan yg normal dimana dia dpt merasai kehangatan dlm perhubungan dengan org2 luar dan juga dengan ahli2 keluarganya...Tidak seperti sesetengah org yang ternama dan kaya yang jika nk keluar memerlukan berpuluh-puluh org bodyguard supaya selamat ketika keluar walaupun utk keluar berjalan2..Jadi, dimanakah privasinya seorg manusia..?? Jika nk keluar utk menikmati alam ini pn terdapat pengawal di belakang dn di tepi...??? Jadi fikir2 kan lah...Kita hanya manusia biasa yang diberi kelebihan dan kelemahan diri...

Selain dr tu, dlm kelas aku sendiri, aku sbnrnya mmpunyai seorg pelajar yg aku sndiri xleh nk describe kan dia tu mcm mana..tp aku tau dia mmg sgt mempunyai pengatahuan yg sgt luas, dan pengalaman yg agak byk...
Apabila madame bertanya kan ttg siapakan org yg paling dia kagumi td, dia telah memberikan satu jwpn yg sgt aku kagum!!

Madame: Siapakah org yg paling awak kagum..??
Nadhirah: AYAH saya..!!
Madame: Kenapa awak kata ayah awak adlh org yg paling awk kagum??
Nadhirah: Sebab dia seorang yg tabah!! Dia juga byk memberikan kata2 motivasi kpd saya...walaupun garang tapi dia byk memberi saya peringatan dan kata2 semangat!! ( Byk kata2 ayah Nadh ni tapi aku lupa lh plak apa dia..ehehe..)

So, dr sni aku nk katakan bhw, kdg2 kita perlu melihat ketinggian ilmu seseorg sebelum menilai mereka..jgn hanya pndang wajahnya shj, kita terus menilai...
Cuma satu shj yg aku nk tekan kan kt sni bhw, jd lh diri anda sendiri supaya org lain dpt memahami diri anda, dan biarkan org lain bley belajar sesuatu dr anda..

Dan Aku adalah Aku...
(^_~)

-liyana-


Sucks of the day..!

Apa lah nasib aku semalam... dr pagi smpai lah petang, semuanya xkena pada aku..!!
Pagi; aku ditegur sbb xreply mesej dr madame aku..ehehe..bese lh, mana aku tau kalo madame aku perlukan jwpn ya atau tidak.ehehehe..
Then, siang plak, mcm lh yg xkenanya, betul2 menguji kesabaran aku kot..
huhuhu
Aku habiskan duit aku lg sbb kena beli ink printer!!! Ink printer utk printer aku yg dh lama berehat hampir setahun lebih lh jugak kot..ahahaha. Jd semlm telah bekerja kembali lh ia utk aku...hikhikhik..

Kemudian, adlh jgk berita gembiranya...Allie, Ida Madiha, & Yaya!! bestnya kalo aku bley tgk muka korang semalm tp kenapa muka aku plak yg korang bley tengok????????!!!!!! mana aci wei...!! huhuhu. Then, apa silapnya, or sengalnya, aku sangkakan org lain yg add tuk view webcam aku, tapi org lain rupanya!! sengal betullah..xpasal2 aku kasi free show kat org lain..ngek betullah..!! benci2!!
Malang betul lh nasib aku...dh lah after tu, aku xleh nk conference ngan dieorg tu..huhuhu..
Keluarlah, status yg menyatakan; "status dh jd ym"
ahahaha..
Yaya..yaya...itu status ko lh tu...
ehehehe

Lagi satu yg membuatkan aku bengang...
Mesin basuh kat blok aku ni mmg sengal lh...dh lh membazirkan duit aku sebyk rm4!!
Duit syiling lak tu..!! agk2 r kot!!
tp Thanks to Nurul Izzatie Ismail yg telh membantu aku dptkan mesin basuh di bloknya..
ahahaha
thanks tau!! hehehe
sbnrnya kisah mesin ni, sbb dr ptg aku masukkan baju2 aku tu, igtkn adlh jgk airnya nk masuk, tp haram xda air...dh lh separuh ja air yg adanya!! hampeh betul!!
Then, aku cuba nasib tuk kali kedua..aku masukkan lh duit sbyk rm2 lg sekali ke dlm mesin tu..tp mesin tu xnk gerak lag lah!!!!
SAH, dan terbukti mesin ni xda air tuk dibekalkan ke dlm mesin tu tuk di proses!!
ish2..
kesimpulannya, jgn ulangi kesilapan yg sama iaitu kalo dh tau rosak, jgn nk cuba lg..!!
ahahaha

Disebalik hari ni,
Malang xberbau!!
unexpected life!!

-liyana-